Recensie: Sigmund – My therapy needs you

Sigmund weet wel raad met spiritualiteit De strips van Sigmund kent iedereen wel. Ze verschijnen dagelijks in de krant, en er zijn al talloze boeken van verschenen. Talloze boeken, waar je zonder twijfel van zult smullen. Maar over de grens kennen ze onze koppige, knorrige, sarcastische, cynische en seksistische psychiater Sigmund nog niet. En daar gaat nu verandering in komen, want Sigmund gaat verder dan de grenzen met My therapy needs you. In het pocketboek My therapy needs you staan de beste cartoons van Sigmund verzameld, en meesterlijk vertaald naar het Engels. En vergis je niet: dat is niet altijd even eenvoudig. Sommige grapjes zijn namelijk zó Nederlands, dat ze zich nauwelijks laten vertalen. Omdat de Engelse taal het niet toelaat, maar ook omdat de situatie gewoon te Nederlands is dat anderen het niet zo snel zullen begrijpen. Het is daarom ook zo leuk om dit kleine stukje Nederlandse humor te delen met onze Buitenlandse vrienden. Want hoewel Sigmund een echt buitenlandse naam heeft, blijft het kleine arrogante en super zakelijke kereltje toch wel heel erg Nederlands. Soms meelevend met zijn patiënt, maar meestal hard, meedogenloos en iets te openhartig gezien de problemen waar de patiënten voor bij psychiater Sigmund komen. En, zoals het kereltje je zegt: my therapy needs you! Want dan kan hij op zijn welverdiende vakantie gaan… De beste strips uit alle Sigmund boeken geselecteerd door Peter de Wit. Engelstalige editie zodat ook niet-Nederlands sprekenden kennis kunnen maken met de populairste psychiater van Nederland! Sigmund: my therapy needs you, Peter de Wit De Harmonie, 128 pagina’s, paperback. Prijs: 14,99 euro. ISBN: 9789076174778