Recensie: Sex Tape, Sony Pictures Home Entertainment

Sex_Tape_2014_1400x2100Sex Tape gaat over de relatie van Jay en Annie. Deze twee hadden vroeger een spanend seksleven, maar na een aantal jaren (en een heuse gezinssituatie met twee kinderen) gooit toch wel wat roet in het spreekwoordelijke eten. Alles draait op routine, en de twee zijn vaak te uitgeblust om nog uit de kleren te gaan. Dan bedenkt Jay een spannend plannetje: waarom filmen ze zichzelf niet? Gewoon voor hen twee, dankzij de filmcapaciteiten van de nieuwste iPads moet dat een eitje zijn. En dat blijkt ook zo. Samen pakken ze het boek The Joy of Sex d’r bij en voeren de meest onmogelijke standjes uit, doorspekt met een leuke en openhartige intro, alsof ze een echte instructiefilm maken. Het leek een goed idee, tot ze er achter kwamen dat Jay, DJ van beroep, automatisch bestanden deelt met een aantal hechte vrienden. Die vrienden kunnen in de regel zijn muziekkeuze wel waarderen, en krijgen dus de nieuwste songs toegestuurd. Of andere dingen die op Jay’s iPad staan, zo blijkt… Jay en Annie moeten dus stad en land afreizen om deze vrienden een bezoekje te brengen, om hun sex tape daar van te verwijderen. Dat leidt veelal tot hilarische situaties, die soms een beetje slapstickachtig en absurd zijn. Vooral de scène bij Annies baas duurde mij echt te lang, die ging een paar stapjes te ver. Tussen alle bedrijven door wordt Jay overigens gechanteerd door de zoon van een vriend, die dreigt om deze sex tape op het internet te plaatsen. Flinke dilemma’s dus, en een grote uitdaging om ervoor te zorgen dan de film niet online verschijnt! Sex Tape, Sony Pictures Home Entertainment
Tijdsduur: 94 minuten, Komiedie. Verkrijgbaar op: DVD (ca. 15 euro), Blu-ray (ca. 18 euro)