Recensie: Ron Goossens, Low-budget stuntman

ron goossens low budget stuntman

Soms vallen dingen precies op hun plek. Dankzij de sociale media en platformen als YouTube kun je ineens stijgen van Zero naar Hero. Dat overkomt ook Ron Goossens, een drankorgel en losbol eerste klas. Hij haalt graag kwajongensstreken uit a la Jackass, ook al is hij al lang niet meer zo jong. Zo werd ook een stunt van hem gefilmd en op YouTube geplaatst waar hij maar nauwelijks levend uitkwam. Die trok zo veel aandacht, dat Ron in één klap beroemd werd. Vooral de zin ‘ik ben echt kei-lam’ werd de nieuwe hype.

Stuntman

Dankzij de stunt zelf wordt Ron benaderd door een goedkoop impresario, om ingezet te worden als low-budget stuntman. In eerste instantie ziet Ron Goossens dat helemaal niet zitten. Tot hij op een avond thuis komt en ziet dat zijn ‘high school sweetheart’ Angela bezig is met een andere man. Al snel ontdekt hij dat ze zo’n beetje met het hele dorp Zundert het bed heeft gedeeld… en hij kan haar pas weer terugwinnen nadat hij het bed heeft gedeeld met actrice Bo Maerten. En hoe kom je daar dicht bij in de buurt? Juist: door stuntman te worden. En dus neemt Ron contact op met het impresariaat en neemt de baan als stuntman aan.

Drank en stunts

Typisch genoeg lukt het Ron maar niet om van de drank af te blijven. Hoewel de EHBO-dame zich flink zorgen maakt om Rons drinkgedrag, blijft hij blik na blik bier opentrekken. Ook op de set, voor hij stunts moet gaan doen. Samen met zijn kroegmaten blijft hij ook plannen bedenken om dichter bij Bo in de buurt te komen, wat steevast op een blauwtje uitloopt. Zal het Ron lukken om zijn liefje terug te winnen?

Recensie over Ron Goossens: Low-budget stuntman

Ron Goossens is een low-budget stuntman in een niet zo low-budget film. Het verhaal is bij vlagen erg grappig, bij vlagen flauw en soms enorm voorspelbaar. Ondanks de overduidelijke dijenkletsers zitten er ook een flink aantal subtielere grappen, steken en verwijzingen in, die de film best knap maken. Als je door de super-Nederlandse verplichte nummers van de Nederlandse films heen kunt kijken. Leuke cameo ook van Denny Christian, die de liedjes in de film voor zijn rekening maakt en een grappige vorm van zelfkritiek tentoon spreid. Een vermakelijke film met wisselende kwaliteiten.

Score: 6

Titel: Ron Goossens: Low-budget stuntman
Uitgever: Entertainment One