Recensie: Prinsessenschool 2: Een rasechte prins! Prunella Bat

De Prinsessenschool 2: Een rasecht prins

In het eerste deel van de Prinsessenschool maakten we kennis met Vicky, een meisje van adelijke afkomst dat weinig prinsesserigs wist of kende. Nee, het was een echte kwajongens-meid, die liever in bomen klimt of met honden ravot! Op aandringen van haar tante ging ze echter naar de prinsessenschool, waar meisjes worden omgetoverd tot echte dames.

Daar maakte ze al snel vrienden, maar ook vijanden. De Superwereldmeiden denken namelijk dat ze alles kunnen en mogen, en schrikken nergens voor terug! Gelukkig zijn de Fantastische vier (Vicky, Sunny, Lin en Nell) niet zo snel bang, en doen ze alles om de Superwereldmeiden dwars te zitten in hun kwade plannen! In ‘Een rasechte prins’ raken ze verzeild in een spannend avontuur: er zwerft namelijk een vreemd monster rond in het terrein van de Prinsessenschool! Daarnaast ontdekken ze een oud gebouw, dat gebruikt kan worden om stiekem naar de prinsenschool te sluipen… genoeg ingrediënten voor een spannend avontuur, naast de felle strijd om de titel Prinses van de Maand en Prinses van het Jaar te worden!

De Prinsessenschool is lekker geschreven. Soms zijn de woorden wat pittig, en de zinnen wat lang. Dankzij de vele coole tekeningen die in het boek staan is het meteen duidelijk wat bedoeld wordt. In het boek worden vele mailtjes doorgestuurd van en naar vrienden. Erg leuk en persoonlijk ook. Een ontzettend leuke touch in het verhaal! Als slot in het boek vind je van iedereen een leuke brief+foto, als afsluiter van het schooljaar.

De Prinsessenschool 2: Een rasechte prins! Prunella Bat
Abimo/Kluitman, september 2011, 144 pagina’s, hardcover.
Prijs: 10,95 euro. Leeftijd: vanaf 9 jaar. ISBN: 9789059327740