Recensie: The Pretty One, Sony Pictures Home Entertainment

the pretty oneZou jij wel eens in de huid van iemand anders willen stappen? Laurel denkt daar bijna dagelijks aan. Ze woont thuis bij haar vader, die behoorlijk ziek is. Hij slikt in ieder geval heel wat pillen, verder wordt er weinig over gemeld. Samen met hem kopieert ze beroemende schilderijen, doet ze het huishouden enzovoort. Daarbij draagt ze steevast de kleding van haar overleden moeder, zodat ze er toch nog een beetje bij is. Haar zus Audrey is een stuk rebelser en succesvoller. Ze werkt bij een exclusief makelaarskantoor, heeft een eigen huis en komt goed voor zichzelf op. Het bijzondere is: het is een identieke tweeling. Van ‘The Pretty One’ is dus eigenlijk geen sprake, aangezien ze allebei even knap zijn. Als Audrey besluit om Laurel mee te nemen naar de stad, om haar zelfstandiger te maken, gebeurt er een vreselijk auto-ongeluk. Daarbij komt Audrey om het leven. Laurel kampt even met geheugenverlies, maar omdat ze toevallig net haar haar heeft laten knippen (make-over time!) lijkt ze meer op Audrey dan ze zelf denk. Haar omgeving denkt dus dat ze Audrey is. En die kans kan Laurel niet laten schieten. Ze neemt Audrey’s identiteit over, maar dat gaat natuurlijk niet zonder slag of stoot: ze kent de meeste vrienden en collega’s van Audrey helemaal niet. De geliefde van Audrey kan ze niet uitstaan, terwijl Audrey’s grootste vijand, haar buurman, toch wel erg aantrekkelijk lijkt… en zo komt het dat Laurel ineens in de schoenen staat van haar zus. Maar hoe lang kan ze op die schoenen blijven lopen? The Pretty One is een leuke film, met een dramatische inslag. Het is namelijk niet niks: eerst je moeder en daarna je tweelingzus verliezen! Er zitten echter meer dan genoeg grappige momenten in de film om hem toch luchtig te houden. Jammer dat je niet meer over hun vader te weten komt – wat is er met hem aan de hand? En waarom heeft hij die relatie met die vreselijke vrouw? Het is echter wel een leuke en originele feelgood film. Bijzonder detail is dat de tweeling slechts door één actrice gespeeld wordt! The Pretty One, Sony Pictures Home Entertainment
Tijdsduur: 91 minuten, Komedie. Verkrijgbaar op: DVD (ca. 17 euro)