Recensie: Plants vs Zombies: Garden Warfare, PS3

plants vs zombiesPlants vs zombies is al jarenlang een begrip onder jonge en oude gamers. Het combineert het geweldige Tower-Defendcontept met een beeld dat we ons makkelijk kunnen voorstellen: je eigen voortuin die wordt aangevallen door zombies. De planten kunnen zich daarbij goed verdedigen, iedere plant heeft zo zijn eigen krachten en eigenschappen. Jij als bewoner van het huis plaatst de planten op een slimme manier, en probeert zo de zombie-invasie af te slaan. In Plants vs zombies: Garden Warfare gaat het echter nog een stapje verder. Het veranderd het hele bekende concept in een soort first person shooter, waarbij jij de rol aanneemt van een plant of een zombie. Daarbij kun je kiezen uit twee spelconcepten: met vier spelers een tuin verdedigen, of een groot gevecht, waarbij het eerste team dat 50 tegenstanders verslaat gewonnen heeft. EN geen nood trouwens: je kunt onbeperkt ‘respawnen’ tijdens die gevechten. Call of duty voor beginners! Maar dan met de grappige stijl van Plants vs zombies, uiteraard. In Plants vs Zombies kun je bij iedere match kiezen uit vier verschillende karakters: een snelle, zwakke schieter, een krachtige schieter op afstand, een genezer of een brute kracht, die alleen van dichtbij kan aanvallen. Alle vier de karakters hebben een basisaanval en twee andere vaardigheden. Die moet je echter nog wel verdienen, en dat doe je door ervaringspunten te verdienen. Ofwel: door vijanden te verslaan! Zo leer je niet alleen nieuwe skills, maar word je ook sterker. En kun je dus weer meer punten scoren! plants vs zombies screenshotPlants vs zombies is een geweldig leuk spel. Het is enkel online te spelen, en dat is wel een beperkinkje. Je bent altijd afhankelijk van anderen. Daarentegen is het wel geweldig om een menselijk element in het spel te hebben, en je personages tot in de puntjes te verbeteren en te tunen. Dat kun je ook doen via een soort spaarkaartensysteem, die je kunt kopen met het geld dat je verdient bij de wedstrijden. Zo geef je jouw zombies en planten extra coole outfits, waardoor ze extra opvallen… of juist niet! Een must-have voor de Plants vs zombies fans en fans van het shooter-genre. Plants vs Zombies – garden warfare, PS3 EA Games. Leeftijd: vanaf 7 jaar. Prijs: 30 euro