Recensie: Pitch Perfect sing-along

pitch perfect sing along Nu Pitch Perfect 2 in de bioscoop te zien is, lijkt het een logische keuze om de eerste film ook eens te gaan kijken of uit je dvd-kast te halen. Heb je deze film nog niet? Dan is de sing-along versie écht een heel leuke versie. En aangezien je ‘m voor hetzelfde geld koopt als de normale versie kun je beter deze uitgebreidere variant kopen, nietwaar? Maar waarschuw je buren wel even van te voren, want je zult gegarandeerd op vol volume gaan meezingen! Zorg dus ook zeker voor een leuke 5.1 set in huis 🙂 De coole Beca (Anna Kendrick), eerstejaars op de universiteit, houdt van muziek en zingen, maar voelt er niets voor om zich aan te sluiten bij een zanggroep. Zij maakt liever remixen van bekende nummers. Totdat een zangeresje uit de zanggroep The Bellas haar niet met rust laat. Uiteindelijk laat Beca zich toch overhalen om zich aan te sluiten bij deze zanggroep dat een uhm… gevarieerd clubje meiden is. Maar meiden blijven meiden, en onderlinge ruzietjes en jaloezietjes zijn ook in deze club meiden aanwezig. Beca komt er al snel achter dat de meiden elkaar vaak in de haren vliegen en maar weinig met elkaar gemeen hebben. Zodra de groep meiden echter begint met zingen, zijn de verschillen verdwenen en klinkt het prachtig! Er zitten echter nog een paar hobbels in de weg, want de muziekkeuze van de Bella’s is nogal conservatief. Ze zingen alleen maar liedjes die je ook verwacht van een a capella meisjeskoor. Dat mag wel een heel stuk hipper! Beca besluit dat er meer pit in de groep moet komen en zo komen The Bellas met een geweldig nieuwe mash-up. Iedereen is meteen  enthousiast en de meiden willen kans maken om hoog te eindigen in een competitie die de campus organiseert. Alleen kampen de meiden met één kleinigheidje: ze moeten dan wel hun rivalen, de mannen, verslaan… En wanneer Beca nog verliefd wordt op één van haar rivalen loopt ze het risico dat ze de belangrijkste regel overtreed van The Bella’s: begin nooit iets met je concurrent! Zoals gezegd heeft deze sing-along versie een leuke extra: de songteksten komen in beeld, en worden als een karaokeset langzaam gekleurd. Een minpuntje is wel dat je het dan zonder ondertiteling moet doen bij de rest van de film, en d’r wordt natuurlijk ook nog flink gepraat in deze muziekfilm. Een kleine concessie voor een leuke gimmick, want de songteksten zijn nu ineens echt leading. Zelfs als er op de achtergrond wordt gezonden krijg je de tekst prominent in beeld. Een aanrader! Pitch Perfect, Universal
Tijdsduur: 107 minuten, Komedie. Verkrijgbaar op: DVD (ca. 9 euro)