Recensie: Pitch Perfect 2, Universal Pictures

pitch perfect 2 Het leven gaat door op de universiteit waar Becca, Fat Amy en de andere meiden van de a capella zanggroep de Barden Bellas leren en leven. Ze zijn inmiddels drie keer Amerikaans kampioen geworden, tot het een keer flink mis gaat. In Pitch Perfect 2 raakt het koor in discrediet doordat Fat Amy ondersteboven komt te hangen en haar rok omlaag valt… en pijnlijk snel duidelijk is dat ze geen ondergoed draagt. Zangkoren worden ineens het lachertje van de Amerikaanse samenleving, en vooral de sarcastische (en ook wel pijnlijk bevooroordeelde) commentator schuift dat niet onder stoelen of banken. Het is nu aan de Barden Bellas in Pitch Perfect 2 om die eer terug te verdienen. Het is aan hen om een pitch slap te geven aan de wereld! Maar dat is niet het enige. Becca is inmiddels een stuk volwassener geworden en loopt stage bij een muziekmaatschappij, die gestuurd wordt door een megalomane baas (erg grappig). Jammer genoeg is Becca zelf zo volwassen geworden dat haar bijdehante opmerkingen nog maar nauwelijks voorkomen. De eigenlijke hoofdrol lijkt weggelegd aan Fat Amy, die met haar grove opmerkingen de show steelt. Vooral haar knipperlichtrelatie met een mannelijke koorzanger slokt een groot deel van de tijd op, net als een legacy-meisje dat behoorlijk enthousiast en luidruchtig uit de hoek kan komen. Dat grove en luidruchtige is echt wel de stijl van de film: de buitenbeentjes in de eerste film zijn nog excentrieker neergezet, wat de film helaas niet echt ten goede komt. Jammer, want er zitten wel leuke momenten in de film, zoals een nieuwe koorbattle die de film even breekt en een gevoelig momentje met Snoop Dogg. Ondanks dat ze in diskrediet zijn geraakt en verschillende straffen opgelegd hebben gekregen mag het koor in Pitch Perfect nog wel naar het wereldkampioenschap in Kopenhagen. De kans dat ze die winnen is echter vrij minimaal: er heeft nog nooit een Amerikaans koor gewonnen. Niet vreemd, als ze het moeten opnemen tegen het perfect gechoreografeerde koor van Das Sound Machine, met een leadzangeres die wel een heel unieke uitwerking heeft op Becca… Pitch Perfect 2, Universal Picures
Tijdsduur: 106 minuten, Komedie. Verkrijgbaar op: DVD en Blu-ray