Recensie: Pak van mijn hart, A-Film

pak van mijn hartIn Pak van mijn hart leer je twee broers kennen, Tom en Niek. Twee tegengestelde karakters: Tom is een echte vrouwenversierder en maakt daarbij dankbaar gebruik van zijn baan als soapster. Niek werkt zich letterlijk te pletter in het kledingverhuurbedrijf van hun vader, dat zelfs zijn huwelijk met Karin op de klippen heeft laten lopen. Hoewel Tom zonder werk zit wil hij maar niet echt meewerken in het bedrijf van hun vader, die in een verzorgingshuis zit. Aan de andere kant van de wereld is een colamerk bezig met een grootse campagne, dat aanstuurt op Kerstmis. Santaman Cola moet de wereld veroveren, maar daarbij zit Nederland met onze Sinterklaasgewoontes niet echt op te wachten. Het is dan ook aan de marketingdeskundige van het bedrijf, die toevallig uit Nederland komt, om daar verandering in te brengen. En dus stapt de knappe blonde Julia het bedrijf van de twee broers binnen, om hun leven grondig op zijn kop te zetten – of juist weer op de rit. Pak van mijn hart is een grappig verhaal. Een Amerikaans bedrijf dat zich stoort aan onze gebruiken wil daar een einde aan maken en wil hun colamerk, dat vooral draait om kerst, groots introduceren. Dan zitten ze bij de broers Niek en Tom goed, want de eerste is een echte Sinterklaasfan, terwijl de ander z’n ziel zou verkopen aan de hoogste bieder. Jammer genoeg komt het verhaal niet helemaal uit de verf. Het is vermakelijk en zo nu en dan grappig, maar een topfilm is het jammer genoeg niet. Daar is hij simpelweg niet origineel genoeg voor. Gelukkig zit er wel een heerlijke vaart in de film, waardoor je aan de buis gekluisterd bent. Een fijne film voor de feestdagen is het zeker, maar binnen dat genre staat Alles is liefde toch nog op nummer 1. Pak van mijn hart, A-Film
Tijdsduur: 86 minuten, Komedie. Verkrijgbaar op: DVD (ca. 10 euro), Blu-ray (ca. 12 euro)