Recensie: Out of sight, Dutch Filmworks

out of sightDe film Out of sight draait helemaal om het boek ‘reach me’, een zelfhulpboek dat geschreven is door een mysterieuze auteur. Het boek zelf is een absolute bestseller, maar niemand lijkt te weten wie het gezicht is achter de wijze woorden die verstopt zitten in het boek. In de film maakt kennis met verschillende mensen die het boek hebben gelezen en de inhoud ervan ter harte hebben genomen. In de film volg je deze compleet verschillende karakters terwijl ze de kennis van het boek in de praktijk brengen. Een centrale rol hierbij is weggelegd voor een jonge journalist, die de specifieke opdracht heeft gekregen om de auteur te ontmaskeren. Maar dat blijkt nog lang niet zo eenvoudig! De verschillende verhaallijnen van Out of Sight zijn erg divers. De enige gemeenschappelijke noemer is het boek. Het is zeker in het begin van de film dan ook niet altijd even makkelijk om veel wijs te worden uit de film. Pas later in het verhaal beginnen de verhaallijnen beetje door elkaar te lopen, en krijgt de film meer duiding. Dat is best jammer, want de film had een veelbelovende verhaallijn. Door het ontbreken van de structuur, en het feit dat veel personages absolute persiflages zijn, maakt van deze film eerder een onderhoudende B-film dan een cultuurklassieker in wording. Ondanks de vele grote namen die medewerking hebben verleend aan het maken van deze film komt het verhaal namelijk absoluut niet tot uiting. Dankzij de vele verschillende standpunten blijft de film vlot doorlopen en dynamisch, waardoor deze onderhoudend genoeg blijft om af te kijken. Daarnaast zul je als kijker ook geïnteresseerd zijn in het antwoord op de vraag: wie is de schrijver van Reach Me? Reach Me, Dutch Filmworks
Tijdsduur: 89 minuten, Komedie. Verkrijgbaar op: DVD (ca. 10 euro), Blu-ray (ca. 13 euro)