Recensie: Oerknagers 11: Op zoek naar de oersoep, Geronimo Stilton

Oerknagers 11 - Op zoek naar de oersoepIn het boek Op Zoek Naar De Oersoep ga je terug in de tijd. Naar te oertijd, waarin de Oerknagers nog rondliepen. Daar beleef je de avonturen van Geronimo Stilstone, één van de weinige knagers die kon schrijven – uhm… hakken. Hij schreeg zijn dagelijkse avonturen op in stenen en kleitabletten, die we nu nog kunnen lezen, en die door zijn verre opvolger, Geronimo Stilton, voor ons zijn vertaald. In dit boek gaat het echter rom een mooi samenspel tussen jou als lezer en Geronimo Stilstone als schrijver – maar daarover dadelijk meer.

Het verhaal

In dit prehistorische avontuur begin je in Rotsfort, het stadje waar Geronimo woont. Daar mag hij mee op reis met zijn familie en de ontdekkingsreiziger Abel Tasmuis. Hij is namelijk op zoek naar het geheime recept van de wereldberoemde oersoep, dat niemand meer kent. Die reis verloopt natuurlijk alles behalve vlekkeloos, maar dat ben je natuurlijk wel gewend van Geronimo. Het is nu eenmaal niet de meest handige en dappere muis die jij je kunt voorstellen! Sterker nog… met tegenzin begint hij aan dit spannende avontuur.

Interactief

Het leuke van Op Zoek Naar De Oersoep is wel dat jij, als lezer, een grote invloed hebt op het verloop van het verhaal. Bij een aantal spannende momenten kun je namelijk een puzzel of een opdracht tegen. Die kun je voltooien, waarbij je soms twee mogelijke oplossingen hebt. Onder aan de pagina van die puzzel zie je dan naar welke pagina je moet doorbladeren om het verhaal verder te laten gaan. Heb je alle vragen goed? Dan zal het vast goed aflopen. Maar los je een puzzel verkeerd op? Dan krijgt Geronimo en zijn reisgezelschap het knap lastig… Het is dus aan jou om Geronimo te redden!

Recensie over Oerknagers 11: Op zoek naar de oersoep

Een nieuw avontuur van Geronimo Stilton’s Oerknagers, maar dan in een leuk nieuw jasje: een interactief puzzelboek! Door puzzels, raadsels en opdrachten op te lossen bepaal je naar welke pagina je mag doorbladeren, waar het verhaal verder gaat. Soms loopt het goed af, soms wordt het alleen nog maar spannender… leuk bedacht, grappig uitgewerkt, maar op deze manier kun je het boek natuurlijk maar één keer écht lezen – en dat is jammer. Ook ontbreken de paginagrote illustraties. In dit geval zul je het moeten doen met grappige kleine tekeningetjes.

Op zoek naar de Oersoep,
Uitgever: De Wakkere Muis, 128 pagina’s, hardcover.
Vanaf: 8 jaar. ISBN: 9789085923985. Prijs: 9.95 euro.