Recensie: Now you see me, Entertainment One

Now you see me… now you don’t. Dat is wel een heel bekende uitspraak van veel illusionisten. En dat is precies waar deze hele film om draait. In de film komen vier illusionisten samen, ieder met hun eigen specialiteit. De een is vingervlug, de ander is juist weer mentalist. Een krachtige combinatie, zo blijkt. De persoon die ze heeft samengebracht heeft daar goed over nagedacht. het is zelfs zo’n krachtige combinatie, dat ze heel zware misdaden kunnen begaan. En dat alles om hun buit te verdelen onder de armen, uiteraard. Daardoor worden ze door de mensen op handen gedragen, terwijl de FBI en Interpol ze op de hielen zit. Gelukkig hebben ze een strak programma, en een heel goede planner. Na iedere misdaad verdwijnen ze dus letterlijk van de aardbodem. Een spannend kat-en-muisspel volgt, met fantastische special effects en een heel origineel idee. Het verhaal zelf komt echter niet helemaal uit de verf. Ondanks de spectaculaire special effects en groots opgezette misdaden ontbreekt de vaart een beetje in het verhaal. Na korte actiemomenten zakt het verhaal een beetje in om daarna weer vaart te maken. Ook zijn de meeste vervolgwendingen in het verhaal zijn ook niet altijd verrassend, en dat is jammer. Het verhaal zelf is namelijk erg grappig en origineel. Is het daardoor trouwens een slechte film? Nee, dat zeker niet. Het blijft een goed uitgevoerde film, en zeker goed voor een avond vertier. Now you see me, Entertainment One
Tijdsduur: 115 minuten, Thriller. Verkrijgbaar op: DVD (ca. 15 euro), Blu-ray (ca. 20 euro)

Dennis, papablogger en hoofdredacteur van CooleSuggesties.nl. Getrouwd, vader van twee zoons. Beetje nerdy, houdt van lekker eten en films kijken. Verslindt boeken bij het leven. Naast dit blog is hij freelance schrijver met Tekstbureau de Letterkamer.