Recensie: Noortje speelt prinsesje, Annemarie van der Heijden

9789044820911 noortje speelt prinsesje

Meisjes spelen graag prinsesje. Noem er maar eens drie bij wie het niet zo is. Da’s knap lastig, niet? Noortje is ook zo’n prinsessenmeisje, en in dit boekje draait daar alles om. In Noortje speelt prinsesje doet ze alsof ze echt een prinses is. Ze doet haar mooiste jurkje aan, zet een kroontje op haar hoofd… en nog veel meer, want Noortje is van plan een echte prinsessenpicknick te houden!

Al haar knuffels gaan daarin mee, net als Poes en har hondje Boef. Als ze eenmaa buiten op het picknickkleed zitten, komt er echte ranja bij, en natuurlijk lekkere prinsessenhapjes. Als Noortje dan heeft voorgelezen uit Prinses Noortje en de Kikkerprins is het tijd voor alle knuffelgasten om een dutje te gaan doen: het prinsessenfeestje is afgelopen. En daarmee is het vrolijke en lieve verhaaltje over Noortje ook ten einde gekomen.

Noortje speelt prinsesje is een grappig en kort boekje over het meisje Noortje, dat in dit prentenboek prinses speelt. Alle accessoires en gewoontes komen naar voren, van jurk tot lekkere hapjes voor een picknick. Herkenbaar voor kinderen is het zeker, met alle leuke en speciale dingen die kinderen kunnen bedenken. Misschien niet altijd haalbaar, maar wel heerlijk om bij weg te dromen. Een boekje om bij weg te dromen voor alle meiden die ook graag prinsesje spelen. En die paar die dat niet doen… tja, die zullen er ongetwijfeld toch bij wegzwijmelen!

Noortje speelt prinsesje, Annemarie van der Heijden
Clavis Books, juni 2014, 16 pagina’s, hardcover.
Prijs: 10,95 euro. Leeftijd: vanaf 2 jaar. ISBN: 9789044820911