Recensie: Noor en Fien: Strijd op de dansvloer, Hilde Vandermeeren

strijd-op-de-dansvloerhilde-vandermeeren-9789002247590-4-1-image

Paulien en Zoë, de beste vriendinnen van Noor en Fien, zitten op dansles. Pauliens tante heeft namelijk een dansschool. Een dansschool, die niet heel erg goed loopt helaas. Als er een danswedstrijd wordt gehouden zijn Paulien en Zoë meteen enthousiast. Maar: het is een wedstrijd voor groepjes van minstens vier dansers! Ze proberen de tweelingzusjes Noor en Fien ervan te overtuigen om zich als groep in te schrijven. Maar Noor heeft geen tijd en Fien geen zin. Via een list lukt het uiteindelijk toch en ze schrijven zich in.

Daar krijg Fien al snel spijt van. Ze heeft namelijk ontzettende plankenkoorts! Maar dat durft ze niet te zeggen tegen de anderen. Bovendien komt ze op straat in aanraking met twee meiden van een andere dansschool. Twee meiden, die het clubje van Noor en Fien liever zien gaan dan blijven. Naarmate de danswedstrijd nadert, gebeuren er dan ook vreemde dingen. Het lijkt erop of iemand hen uit de wedstrijd wil houden. Het viertal krijgt zelfs een dreigbrief. Wie zit daarachter? Slaagt Fien erin om haar angst te overwinnen? En wie wint de danswedstrijd?

Dit is het tweede boek over Noor en Fien. Het is een echt verhaal over vriendschap en dansen, sportiviteit, verliezen, rivaliteit en vooral ook onzekerheid, waarin Fien de hoofdrol speelt. Leuk terugkerend stukje: de andere meiden denken dat ze verliefd is op de vervelende broer van Pauline, en proberen het tweetal te koppelen! Het boek vertelt alles op een heel herkenbare en realistische manier. Het is makkelijk leesbaar, zonder moeilijke woorden en met genoeg humor en vaart. Een superleuk meidenboek, en perfect voor danseressen!

Noor en Fien: Strijd op de dansvloer, Hilde Vandermeeren
Standaard uitgeverij, augustus 2012, 128 pagina’s, hardcover.
Prijs: 12,50 euro. Leeftijd: vanaf 9 jaar. ISBN: 9789002247590