Recensie: Niek de Groot flikt het ‘m weer, Lincoln Peirce

niek_de_groot_isbn_9789026129513_1_1352329421

Niek is voorbestemd voor iets GROOTS, iets WEERGALOOS! Iedereen zal hij voorbijstreven. Denkt hij. Hoopt hij… Maar simpel is dat niet. Zeker niet met aartsvijand Gina in de buurt. Niek HAAT Gina! Maar volgens zijn vrienden is het verschil tussen haat en liefde erg klein…  Dan slaat het noodlot toe. Niek en Gina moeten samen een werkstuk maken. Gina ziet haar perfecte cijferlijst als sneeuw voor de zon verdwijnen. Kan Niek haar redden van een onvoldoende, of loopt alles anders dan gepland?

Daarnaast krijgt Niek een mooie kans toegeworpen: hij mag een team aanvoeren in hun nationale schoolsport. Maar ook daar strooit Gina wat roet in het eten, en zorgt ze voor de nodige hindernissen. Zoals de naam van het team, die Niek eigenlijk zou mogen bedenken, of het feit dat ze ontzettend slecht in sport is…

Zal het Niek lukken om zijn team, de Kroeliepoezies als winnaar te laten worden, een goed werkstuk te maken, geen oorlog te ontsteken met Gina en uit de handen van Marcus, de schoolbarbaar, te blijven? In het leuk geschreven boek Niek de Groot flikt het ‘m weer zul je er achterkomen. De boeken van Niek de Groot is een zogeheten Graphic Novel. Dat houdt in dat er een combinatie te zien is van tekst en tekeningen, in de vorm van een stripverhaal in dit geval. Die tekeningen zijn van Nieks hand, en het lijkt dan ook net alsof ze uit zijn schriften zijn gekopieerd. Dat geeft het een leuke en authentieke stijl. En natuurlijk zijn de avonturen van Niek superleuk, spannend en origineel. Een boek om van te smullen. Niek flikt het ‘m inderdaad weer: een superboek!

Niek de Groot flikt het ‘m weer, Lincoln Peirce
De Fontein Tirion, oktober 2012, 224 pagina’s, hardcover.
Prijs: 13,95 euro. Leeftijd: vanaf 7 jaar. ISBN: 9789026129513