Recensie: Nerf Rebelle, Habro

Met een paar jongens in huis weet ik als geen ander wat de aantrekkingskracht van pistolen en schieten is. Een beetje actie, wat competitie om maar het beste de vooraf bepaalde doelen te raken, en ze zijn helemaal in hun element. Zeker als het lekker weer is liggen hun pijltjespistolen steevast binnen bereik. En vriendinnetjes en nichtjes die komen spelen? Die vinden het minder leuk. Schieten met die protserige pistolen is toch echt meer voor jongens!

Gelukkig heeft Nerf ook voor deze doelgroep een oplossing: Nerf Rebelle! Een rebels schietarsenaal, waarmee meiden juist weer helemaal in hun element zijn. Maar schrik vooral niet als je jongens er ook mee rondlopen, want het is een heel origineel en stoer assortiment aan wapens. De hele serie is gebaseerd op ouderwetse wapens, zoals je die kent uit bekende films als the Hunger Games of de Disney animatiefilm Brave. Die films bewijzen helemaal dat meiden ook hun mannetje kunnen staan, zeker als ze de juiste wapens hebben!

Wij mogen aan de slag met de Nerf Rebelle Heartbreaker: een heuse pijl-en-boog! Daarmee waan je jezelf helemaal in de voetsporen van de eerder genoemde filmhelden. Je schiet zelfs zoals je met een pijl-en-boog doet, maar dan soepeler en sneller. Je pakt een pijltje uit de dartcassette (die je er ook af kunt halen), stopt hem voor in de ‘loop’ van de boog, trekt aan het elastieken koord, laat los, en zie hoe de pijl wegschiet! Met een beetje kracht schiet je al snel 20 meter ver. Voor wat extra comfort is het koord voorzien van een handvat, waarmee je de boog als een echte professional kunt spannen. Verder is de boog stoer en toch lieflijk vormgegeven. Roze en paarse kleuren staan een beetje in contrast met de organische, puntachtige vormen, maar passen toch bij elkaar: deze wapens zijn niet voor lieflijke meisjes, maar voor stoere meiden die de jongens wel eens zullen laten zien wat schieten is! Bij de boog zitten vijf speciale Rebelle darts, maar je kunt ook extra sets bijkopen. En natuurlijk de darts van je broertje gebruiken, hoewel die niet zo mooi staan bij je nieuwe wapen.

De NERF Rebelle collectie bestaat uit: NERF Rebelle Dart Refills, zo heb je altijd munitie bij de hand, een NERF Rebelle Power Pair, met twee blaster voor jou en je BFF, de NERF Rebelle Pink Crush, NERF Rebelle Guardian Crossbow en de NERF Rebelle Heartbreaker Bow. Prijzen variëren van 6,95 euro tot 34,95 euro voor de kruisboog.

Nerf Rebelle Heartbreaker, Hasbro
Prijs: 26,95 euro