Recensie: Mythologische wezens en fantasyfiguren tekenen, Michael Dobrzycki

9789057649271 mythologische wezens en fantasyfiguren tekenen

Houdt je van tekenen en ben je helemaal into fantasy? Dranken, elfen, trollen en meer van dat soort gespuis? Dan heb je aan het boek Mythologische wezens en fantasyfiguren tekenen een gouden greep! Michael Dobrzycki laat je namelijk stal voor stap zien hoe je verschillende draken, fantasyfiguren en mythologische monsters tekent op een realistische manier. Stuk voor stuk geweldig om te tekenen! Heb je de basis eenmaal onder de knie, dan kun je zelf gaan experimenteren, en ieder denkbaar wezen op papier zetten.

En die basis zal zeker gelegd worden. Soms zijn de stappen wat groter dan andere stappen, maar duidelijk wordt wel hoe Michael de verschillende karakters heeft opgebouwd en aangevuld met kleine, spannende details. Zo krijg je een kijkje in de keuken van een ervaren tekenaar. Omdat Michael wel begint bij de basis, is het boek erg geschikt voor zowel de beginnende als de gevorderde tekenaar. Of het nu gaat om een gevaarlijke vuurdraak of om een klassieke sirene: met dit boek breng je ze op papier tot leven! Hoe hoog gegrepen de uiteindelijke tekeningen ook mogen lijken, ze zijn allemaal teruggebracht tot eenvoudige stap-voor-stapinstructies. Tip: bestel het boek bij de uitgever, daar vind je hem echt voor de adviesprijs van 4,95 euro!

Mythologische wezens en fantasyfiguren tekenen, Michael Dobrzycki
Librero, mei 2012, 96 pagina’s, paperback.
Prijs: 4,95 euro. ISBN: 9789057649271