Nooit meer van je spullen gescheiden met een MYNT tracker

mynt trackerBen jij wel eens een flinke tijd aan het zoeken naar je spullen? Of bang dat je portemonaie / tas wordt gestolen? Dat hoeft helemaal niet. Tenminste – je moet altijd opletten voor dieven en zakkenrollers, maar met de juiste middelen kun je jouw spullen in een wip weer terugvinden. Wat dacht je bijvoorbeeld van deze stoere Mynt Tracker? De app van Mynt geeft al meteen een aantal opties: sleutelbos, portefeuille, tas, auto, kinderwagen, huisdier, rugzak, koffer of bagage. Daarbij kun je ook aangeven of je een signaal wilt ontvangen als je tracker buiten het bereik valt. Handig is dat je ook ‘veilige zones’ kunt instellen waarbij je geen alarmsignaal ontvangt, zoals thuis. Hij is verkrijgbaar in het zwart, grijs, blauw en geel – voor ieder wat wils – en zorgt voor een constante verbinding tussen de tracker en je smartphone.

Functies

Op de voorkant van de Mynt zie je een drukknop met verschillende programmeerbare functies. Je kunt hem bijvoorbeeld instellen dat je telefoon gaat rinkelen als je op de knop drukt. Handig, voor aan je sleutelbos! Andersom werkt het ook: heb je wel je smartphone maar niet je sleutels, zie je via je telefoon waar je sleutels zijn. Of gebruik de knop voor het maken van een foto met je smartphone, als afstandsbediening voor je muziekfuncties of voor het doorklikken op een presentatie. Die ene knop heeft trouwens meer functies: voor 1x klikken, 2x klikken, 3x klikken, ingedrukt houden en klikken met ingedrukt houden. Voor al die functies heb je natuurlijk een app nodig. Die installeer je op je telefoon, waarna er via bluetooth een verbinding wordt gemaakt. Heel eenvoudig, je wordt stap voor stap door het proces geleid. Ben je vaker spullen kwijt? Via de app kun je zes Mynt Trackers in de gaten houden, via je computer kun je tot acht trackers volgen. In principe heeft je telefoon een bereik van 50 meter tot je tracker. Valt je tracker buiten dat bereik, dan is er reden tot paniek. Of toch niet? De Mynt werkt namelijk met een uniek principe. Komt jouw tracker in de buurt van een tracker die nog wel een GPS-positie heeft via een gekoppelde smartphone, dan wordt de locatie van jouw tracker doorgestuurd naar je app. Hoe meer mensen een Mynt tracker hebben, hoe beter dus! Helaas is er namelijk nog geen standaard voor dit soort crowd-GPS-systemen, waardoor er ook echt iemand met een Mynt tracker in de buurt van jouw tracker komt.

Power on

De Mynt werkt op een verwisselbare CR2020 batterij. Die gaat ongeveer een jaar mee in standby, en drie tot zes maanden als je de tracker gebruikt. En je krijgt meteen een reservebatterij meegeleverd. Je kunt er dus twee jaar mee vooruit (of minder, als je ‘m nodig hebt). De trackers is stof- en spatwaterdicht volgens de IP43-specificatie. De tracker is overigens niet heel erg klein – met afmetingen van 3,175 mm x 50,8 mm x 25,4 mm kun je hem niet overal zo maar in verstoppen. Je hangt hem eerder aan je sleutelbos als sleutelhanger, stopt hem in je tas, et cetera. De tracker heeft een gat, zodat je hem ergens aan kunt vastmaken. Bovendien is de achterkant plat, zodat je hem ergens aan kunt vastkleven met één van de twee meegeleverde “adhesive pads”. Aan één zijde is er een gat waaraan je een sleutelhanger, touw of kabel kunt bevestigen.

Conclusie over Mynt tracker

Een compacte bluetooth tracker met veel functionaliteiten. Hij ziet er stoer uit en is degelijk. Positief punt is de praktische en handige app, die precies doet wat je er van verwacht. Het is een briljant apparaat om voorwerpen te vinden die in de buurt liggen. Raken ze echt zoek, dan ben je afhankelijk van crowd-gps – en dus van mensen die ook een Mynt tracker hebben. Door: Score: Mynt tracker krijgt 8 van de 10 punten.

Mynt, Slightech Klik hier voor de Prijs: 19.99 euro.

Op zoek naar coole gadgets?