Dingen om te doen met je moeder vind je in Mum & Me: bucketlist voor mama en zoon

mum-me-bucketlist-voor-mama-en-zoon Moeders en zonen kunnen niet verder van elkaar af liggen. Gamen, monsters, cartoons, grommen, stinken… moeders kunnen er vaak niet zo goed tegen. Het lijkt dan ook best lastig om leuke dingen met elkaar te doen, maar niets is minder waar! Petra de Pauw heeft een heel leuk boekje geschreven: de Mum & Me Bucketlist. Daarin staan allerlei dingen die je kunt ondernemen met je moeder, die jullie allebei leuk vinden – of in ieder geval niet zo heel erg vervelen. De gulden middenweg, zoals ze dat noemen.

Beter leren kennen

Door om en om dingen te doen die jij of je moeder leuk vinden, zul je merken dat jullie elkaar steeds beter leren kennen en beter leren begrijpen. Daardoor zal je moeder ook wat meer kunnen verdragen van je cartoonverzameling, je gestructureerde stapel kleren op je kamer en de geuren die je af en toe laat ontsnappen. Andersom zul jij nog heel wat kunnen leren van je moeder, en zul je ontdekken dat wanneer je daar een beetje voor open staat, je ontzettend veel lol kunt hebben met je moeder.

Invuloefening

Het boekje Mum & Me Bocketlist voor mama en zoon is niet alleen een bron van inspiratie voor mama en zoon, maar ook een soort dagboek, een naslagwerk waarin je allebei verschillende leuke invuloefeningen hebt. Brieven aan elkaar, bijvoorbeeld, waarin je omschrijft hoe je alle cadeautjes hebt ervaren die je van je moeder hebt gekregen. Erg leuk om op te schrijven, en zeker leuk om te lezen wat de ander heeft geschreven. Wees ook niet bang: de opdrachtjes zijn lang niet zo serieus als je zou denken. Lachen is gezond, en dat zul je met Mum & Me vaak genoeg doen.

Thema

Alle opdrachten in dit boekje zijn opgedeeld in leuke thema’s. Zo ga je aan de slag met muziek, spelen, reizen, gamen, leuke dingen doen, eten en nog veel meer. Je hoeft dit boekje namelijk niet van voor naar achter door te werken, je kunt er ook kris-kras doorheen gaan. Bij iedere opdracht staat een aantal punten vermeld die je kunt verdienen. Achter in het boek vind je alle opdrachten op een rijtje, waarbij je ook de score kunt invullen. Zo kun je zien hoe goed je bezig bent met deze bucketlist. Leuk, grappig en cool: een ideaal boekje voor leuke activiteiten.

Mum & Me: Bucketlist voor mama en zoon, Petra de Pauw uitgeverij Van Halewyck, 183 pagina’s, paperback. Prijs: 15 euro. Leeftijd: vanaf 10 jaar. ISBN: 9789461316394