Een welverdiende ode aan de superheld! Recensie: Mijn vriend Spider-Man

Mijn vriend Spider-ManHeb jij de nieuwste Spider-Man al gezien? Hoe vond je ‘m? En kende je de eerste twee films uit The Amazing Spider-Man ook al? En zal ik nog een klein stapje verder terug in de tijd gaan – ken je de filmserie over Spiderman ook nog, die zo’n tien jaar geleden werd gemaakt, met Tobey McGuire in de hoofdrol? Als dat zo is, en als je regelmatig een stripboek of tekenfilm van de gemaskerde spinnenheld hebt gezien, dan mag je jezelf misschien wel een fan noemen. Michael Minneboo is ook zo iemand. in het boek Mijn vriend Spider-Man legt hij uit hoe dat zo tot stand is gekomen.

Levensverhaal

Het grappige van Mijn vriend Spider-Man is dat het boek niet alleen gaat om de geschiedenis van zijn superheld Spider-Man, maar ook over de geschiedenis van Michael Minneboo zelf. Hij vertelt in geuren en kleuren hoe hij fan is geworden van Spidey. Tegelijkertijd leer jij – misschien als beginnend fanboy van Spider-Man – steeds meer over deze actieheld, die zo dankbaar in beeld wordt gebracht op het witte doek. Een geweldige mix, die het verhaal mooi in leven houden. Bovendien krijg je zo een beeld van hoe fans geboren worden – dat verhaal van hoe een superheld geboren wordt kennen we nu wel 😉

Het leven van een fan

Zonder fans zouden superhelden niet bestaan. Misschien een grove stelling, maar het is natuurlijk wel waar. Zeker in onze echte wereld, waarin helden met superkrachten niet bestaan. Want als er geen fans zijn, worden er ook geen stripboeken meer van gemaakt. Waarom zou je dan ook? Fans houden helden dus in leven, en fans als Michael Minneboo brengen de superhelden naar een heel nieuw niveau. Ze geven helden een upgrade, zoals ze die nog nooit hebben gehad. Mijn respect voor Spider-Man is na het lezen van Mijn vriend Spider-Man in ieder geval flink gegroeid. En dat van Michael trouwens ook – maar dat terzijde. Well done!

Ga direct naar Mijn vriend Spider-Man op BOL.com.

Recensie over Mijn vriend Spider-Man

Superhelden. Wie is er niet groot mee geworden? Voor iedereen die stiekem nog wel eens actiefilms kijkt, strips leest of cartoons bekijkt – je bent niet de enige. Hoewel je waarschijnlijk niet zo’n superfan zult zijn als Michael Minneboo, is het toch een geruststelling dat je niet de enige bent die fan is van superheldenfilms. De mooie en grappige uiteenzetting van Michaels verhaal is indrukwekkend goed verweven met het leven en de geschiedenis van Spider-Man. Tussen de bedrijven door lees je veel over het ontstaan en de ontwikkeling van deze held, met hier en daar een uniek kijkje achter de schermen.

Score: 10

Mijn vriend Spider-Man,
Uitgever: uitgeverij Q, 320 pagina’s, paperback.