Recensie: Mega Bloks Halo Warthog Resistance

mega bloks doos halo warthog resistance

Onlangs mochten we aan de slag met de Mega Bloks Halo-serie. Om kennis te maken met deze producten (ik had ze wel gezien, natuurlijk, maar nog niet echt mee gewerkt) mochten we de Warthog Resistance uitproberen. Een bouwset met daarin een voertuig, drie poppetjes en een landplaat, waarop een soort energiebron te zien is.

De HALO-reeks van Mega Bloks is gebaseerd op het computerspel HALO van Microsoft, dat geschikt is voor 16 jaar of ouder. De reeks is natuurlijk geschikt voor kinderen van een jongere leeftijd, de voertuigen zijn wel afkomstig uit de game-reeks, maar niet onlosmakelijk daarmee verbonden. Wel is er bijzonder goed gelet op de vormgeving en de personages uit het spel. De poppetjes zijn geweldig mooi afgewerkt en gedecoreerd, als je goed kijkt zie je ontzettend veel details. Ze zien er levensecht uit!

Het voertuig, de Warthog, heeft veel gave details. Zo is ieder wiel afzonderlijk te bewegen, en kun je op de geweerinrichting op de bovenkant van het voertuig draaien. Op het plateau kan één van de poppetjes staan, en naast het geweer hangt een ketting met kogels. Leuk detail! Verder is er nog een achterklep die open en dicht kan, en is er een capsule waar wat wapens in gestopt kunnen worden. Dat soort details doen het hem zeker. Maar ook dankzij de speciale camouflage-blokjes kijrgt de Warthog een geheel eigen uitstraling.

In de handleiding tref je op de eerste pagina het verhaal van het product aan. Daaruit blijkt dat tijdens een verkenningsmissie de UNSC Warthog op een Covenant Elite Zealot stuit. Jij moet alles op alles zetten om de Covenant Elite Zealot tegen te houden en te voorkomen dat hij de Forerunner bereikt. De Forerunner is hierbij de landplaat met de energiebron, en Covenant Elite Zealot de gemene (en lelijke) vijand, de alien. In het boekje wordt je in duidelijke stappen door het bouwen geleid. Iedere stap toont een overzicht van de benodigde blokjes. In de tekening staan die blokjes met lijnen naar hun plek gewezen. Superhandig: op het bouwwerk dat je tot dan toe hebt staat de locatie van de nieuwe blokjes in een aparte kleur aangeduid!

De Mega Bloks Halo-serie is een stoere lijn aan buitenaardse legerproducten. De poppetjes zijn ontzettend gedetailleerd, en de voertuigen zitten goed in elkaar. Het zijn natuurlijk robuuste en stoere voertuigen, die tegen een stootje kunnen. Door de detaillering en de stickers die het resultaat wat extra’s geven maken het een geweldige lijn, die je ook in combinatie met andere bouwstenen kunt gebruiken!

HALO Warthog Resistance, Mega Bloks
Prijs: 30 euro. Leeftijd: vanaf 8 jaar.