logo-liggend-wit-donkerblauw

Recensie: Meer weten over wetenschap

Dit inspirerende flapjesboek leert jonge kinderen de wonderen van de wetenschap. Open de pagina’s en neem zelf een kijkje! Dit kun je doen dankzij de talloze flapjes die in het boek zitten verstopt. Er zijn er zelfs meer dan 110 dit keer!

Na een aantal andere boeken uit de Meer weten over (dinosaurussen, middeleeuwen) is het nu tijd voor een wat meer alledaags onderwerp: de wetenschap. De basis van wetenschappelijke principes wordt helder en duidelijk uitgelegd middels paginagrote illustraties en veel informatieve flapjes, zodat kinderen zelf kunnen ontdekken wat ze graag zouden willen leren.

Het boek begint bij de basisvraag: wat is wetenschap? Daarna worden materialen, planten en bomen, je lichaam (met daarbij de zintuigen), licht, geluid, krachten en de aarde en ruimte behandeld. Met deze verschillende onderwerpen komen aan bod, zoals zwaartekracht, het ontstaan van regenbogen, het smelten en stollen van materialen, magnetisme en nog veel meer!

Voorwaarde van het boek is wel dat kinderen goed kunnen lezen. Voor ouders is het namelijk niet altijd even gemakkelijk om voor te lezen uit een informatief boek, hoe geïnteresseerd kinderen ook zijn in de onderwerpen die in het boek vermeld staan. Wordt aan die voorwaarde voldaan, dan is dit boek echt een juweeltje, waar kinderen urenlang zoet mee kunnen zijn en veel, heel veel kunnen leren om zo de wereld om hen heen beter te kunnen begrijpen.

Meer weten over wetenschap
Baeckens Books, oktober 2011, 13 pagina’s, gebonden
Prijs: 11,95 euro. Leeftijd: vanaf 8 jaar. ISBN: 9781409531319