Recensie: Mainstreet: een onverwacht spannende vakantie, Victoria Farkas

mainstreet een onverwacht spannende vakantieRemy met haar vriendinnen krijgen een onverwacht spannende vakantie in Schotland, als ze daar naar toe gaan om voor het eerst alleen, zonder ouders, op vakantie te gaan. In het oude landhuis in Schotland waar hun oog op is gevallen ontmoeten ze namelijk niemand minder dan de boyband Mainstreet, waar Remy en haar vriendinnen natuurlijk mega-fan van zijn! Maar heel erg lang onbezorgd genieten van hun gasten kunnen ze niet want al snel blijkt de mooie landelijke villa in het echt iets minder sprookjesachtig te zijn dan de foto’s op internet. Het huis ziet er van buiten vervallen en oud uit, en hoe schitterend en betoverend de inrichting ook mag zijn, zorgt de oude eigenaar voor de nodige kriebels. Bovendien hebben de meiden het idee dat de vrouw des huizes, Melinda, iets voor hen achterhoudt. En wie is toch dat vreemde meisje, die ze zo nu en dan zien? Een schim uit het verleden, of echt? Samen met de jongens van Mainstreet gaan ze op onderzoek en sluipen ze stiekem door het huis, op zoek naar aanwijzingen… Mainstreet: een onverwacht spannende vakantie is erg leuk en vlot geschreven. Het draait hier echter niet om de boyband zelf, zij spelen eigenlijk maar een bijrol in het spannende en spookachtige verhaal. Het verhaal is bedacht door Danique de Groot naar aanleiding van een fanwedstrijd, en herschreven door Voctoria Farkas. De illustraties van Stephan Timmers zijn degelijk en soms een beetje uit verhouding. Met name de lichaamsverhoudingen en perspectieven kloppen niet altijd even goed, en dat is natuurlijk jammer. Het verhaal zelf is spannend, en het is bovendien knap dat de kinderen zo vlot Engels spreken met Melinda en de Schotse inwoners van het dorpje.

Mainstreet: een overwacht spannende vakantie, Victoria Farkas
Illustrator: Stephan Timmers Kluitman, 158 pagina’s, paperback. Prijs: 9.95 euro. Leeftijd: vanaf 12 jaar. ISBN: 9789020621907