De programmeerbare camera: Lyric C1 wifi veiligheidscamera

Honeywell Lyric C1

Beveiligingscamera’s zijn aan een enorme opmars bezig. Dat is niet zo vreemd: ze worden steeds goedkoper en geven direct een veiliger gevoel in huis. Bovendien worden ze steeds gebruiksvriendelijker, hoewel er nog veel verschil zit tussen de ene camera en de andere. Wij mochten aan de slag met de Lyric C1 wifi camera van Honeywell – inderdaad, het merk van de thermostaten.

Eenvoudige installatie

Wat opvalt, is dat de Honeywell Lyric C1 heel eenvoudig te installeren is. Je installeert de app op je smartphone of tablet en voert alle stappen uit. Houdt wel de wificode bij de hand, die zul je nodig hebben voor het verbinden van de camera met je netwerk. Dan is het eigenlijk al klaar. Je kunt de camera neerzetten op de flexibele voet (die je naar voren en naar achter kunt kantelen) of je kunt de camera ophangen. Let er daarbij wel op dat er een kabel onderuit komt lopen, dat is niet altijd even charmant over de muur…

Beeld en geluid

De camera kan nu reageren op beeld én geluid. Voor beide elementen heb je via de app een mooi aantal instelopties, zodat je niet bij iedere stap die je zet een bewegingsmelding krijgt. Dat is bijzonder praktisch. Ook ‘s nachts neemt de camera goed waar, dankzij een infraroodsensor en een eventuele ledverlichting. De filmpjes zelf worden opgenomen op een versleutelde micro-SD kaart, maar ook voor 24 uur in de cloud. Gratis en voor niets. Dikke pluspunten voor Honeywell op dat vlak! Nadeeltje is wel dat de filmpjes na 24 uur verdwenen zijn, mits je ze hebt gedownload.

Bepaal je meldingen

Natuurlijk kun je zelf aangeven wanneer je een melding wilt ontvangen. Als de camera beweging ontdekt, of wanneer hij een geluid hoort, of op allebei de triggers? Of misschien wel helemaal niet – dat kan natuurlijk ook – waarbij je zelf bepaalt wanneer je in de app kijkt of er filmpjes zijn opgenomen? Handig is ook de connectiviteit van Honeywell met functies van je smartphone. Zo kun je de camera uitgeschakeld laten tussen bepaalde tijden, of laten inschakelen wanneer je zelf buiten een bepaalde straal van je woning komt. Erg praktisch en efficient. Bovendien kun je de C1 koppelen met IFTTT, zodat er lampen kunnen aanspringen wanneer de camera beweging ontdekt of luide signalen kan afgeven. Of de verwarming aanzetten, als je in de buurt komt… de mogelijkheden zijn eindeloos voor dit kleine krachtpatsertje!

Conclusie over Honeywell Lyric C1 camera

De Honeywell Lyric C1 wifi beveiligingscamera is simpelweg geweldig. Het is een klein apparaatje, ziet er niet al te opzichtig uit en doet precies wat je er van verwacht op een heel eenvoudige manier. Je krijgt meldingen van bewegingen of geluiden op je smartphone of tablet, kunt instellen wanneer de camera geactiveerd moet worden en je kunt acties koppelen aan signalen van de camera. De beelden worden opgeslagen op de micro-SD kaart en voor 24 uur lang (gratis) in de cloud. Langere bewaartermijnen worden langzaamaan beschikbaar, tegen betaling.
Door: CooleSuggesties
Score: Honeywell Lyric C1 camera krijgt 9 van de 10 punten.

Lyric C1 camera, Honeywell