Recensie: LOVE youth marketing: hoe bereik je generatie Einstein?

9789400500570 LOVE youth marketing

LOVE youth marketing vertelt over jongerenmarketing vanuit een passie, vanuit een overtuiging. Dat blijkt niet alleen uit het verhaal, maar ook uit de hele vormgeving van het boek: vrolijk, eigenwijs, maar glashelder. Daardoor is LOVE youth marketing hét praktische standaardwerk te noemen, voor iedereen die iets aan jongeren wil vertellen of verkopen. En die doelgroep is natuurlijk heel erg breed!

Het boekje gebruikt interviews met de twintig van de beste youth marketers van over de hele wereld als basis. Vanuit die interviews hebben Jeroen Boschma en Inez Groen het praktische standaardwerk geschreven voor iedereen die iets aan jongeren wil vertellen of verkopen. En die blijkt toch net iets anders te zijn als het verkopen aan volwassenen, of het verkopen aan jongeren van twintig of veertig jaar geleden, de basis die veel marketingmedewerkers tegenwoordig gebruiken. Vanuit ervaringen met klanten als Nokia, Vodafone, Microsoft, Sony, Kingfisher, Heineken, Unilever, Mars en Pepsico is een twaalftal hoofdregels geformuleerd voor de communicatie met generatie Einstein. Geen modellen, geen theorieën, maar vooral oplossingen om resultaten te bereiken. Bedoeld voor communicatieprofessionals, marketeers, product managers en iedereen die als professional met of voor jongeren werkt.

Het boekje is geheel uitgevoerd in een fuchsiaroze met wit kleurstelling. De tekst is kort en bondig – zelden komt een aaneengesloten stuk tekst over de twee pagina’s heen. Daarna wordt het onderbroken door grote illustraties, bondige teksten en uitspraken en kreten die blijven kleven. Het boekje is daardoor makkelijk en snel leesbaar. Bovendien is het ook nog eens vlot en onderhoudend geschreven, en zou je het zelfs voor de lol kunnen lezen! Een must-have eye-opener.

LOVE youth marketing, Jeroen Boschma en Inez Groen
LEV boeken, april 2013, 176 pagina’s, hardcover.
Prijs: 16,95 euro. ISBN: 9789400500570