Recensie: Love koffie, Ryan Soeder en Kohei Matsuno

love koffie coverIn het boek Love Koffie leer je van Ryan Soeder en Kohei Matsuno hoe je nog meer haalt over je ultieme koffiemoment. Daarbij komt natuurlijk een goede kop koffie bij kijken, maar ook voor een heel groot stuk bij de aankleding ervan. Ryan en Kohei zijn echte barista’s die al meermaals in de prijzen zijn gevallen. En in dit compacte boekje leer je hoe jij een ultiem kopje koffie kan zetten.

Het oog wil ook wat

Wat het bij Love Koffie juist zo interessant maakt, is dat je leert hoe je die ultieme crèmelaagjes maakt. Van eenvoudige hartjes van opgeklopt melkschuim tot bizarre figuurtjes en zelfs heel bol schuin waar je bouwwerkjes van maakt die je op het koffieschuim kunt leggen. Met kleurstoffen (bijvoorbeeld cacao) kun je die schuimbouwwerkjes vervolgens helemaal afmaken met oogjes, neusjes en andere details. Klinkt bizar – en waarschijnlijk moeten we er hier in Europa nog even aan wennen, maar gaaf en uniek is het zeker.

Creatief

Dankzij de technieken die je in Love Koffie leert kun je verschillende creaties maken. Ze worden netjes stap voor stap uitgelegd, zodat je ze in een mum van tijd – en met de nodige oefening – zou moeten kunnen namaken. Ook kun je aan de slag gaan met kruiden en smaakcombinaties. Blijf oefenen, lees de technieken en neem de tips ter harte. En voor je het weet zet jij een sublieme kop cappuccino neer. De vijf meegeleverde sjablonen zullen je vast een stukje op weg helpen.

Conclusie over Love Koffie

Love Koffie is een leuk boekje voor iedereen die de unieke barista-skills wil beheersen van een mooi gedecoreerd kopje koffie. Er staan een paar leuke tips en technieken in, die je daar flink mee helpen. Door: CooleSuggesties Score: Love Koffie krijgt 4 van de 5 punten.

Love Koffie, Ryan Soeder en Kohei Matsuno BBNC, 96 pagina’s, hardcover – met sjablonen. ISBN: 9789045321387. Prijs: 10,99 euro.