Recensie: Leuke kindermutsen breien, Lynne Rowe

leuke kindermutsen breienKinderen hebben het nog al snel koud. Logisch, want via je hoofd verlies je ontzettend veel warmte en energie. En aangezien het hoofd van kinderen nu eenmaal relatief groot is, kun je ze beter goed warm houden. Maar ja – een simpel mutsje of petje zie je al overal, en jouw kind is natuurlijk toch iets bijzonders, toch? Die verdient niets minder dan het allerbeste. Wil je jouw (klein)kind een bijzonder mutsje geven, en ben je handig met naald en draad, dan moet je absoluut het boekje Leuke kindermutsen breien kopen. Waarom? Nou, simpel: daar staan echt superleuke en gave mutsjes in! 32, om precies te zijn, ind e categorieën gebreide monsters, lieve dieren, vrolijke feestdagen, verkleedpartij, bekende verhalen, en Lekker gek. Daardoor kom je op mutsjes als een hanekamp, een draakje, oger, kerstboom, koksmuts, roodkapje, en nog veel, veel meer. Door die leuke vormen zijn het trouwens niet alleen mutsjes voor de koude dagen, welnee! Het is ook hartje zomer geweldig om met een eenogig monster of een octopus op je hoofd rond te rennen! In het boekje staan duidelijke stap-voor-stap instructies. Weet je niet precies welke technieken je allemaal kunt gebruiken, of worden er bepaalde technieken gebruikt die je nog niet kent? Geen nood, want achter in het boek vind je de belangrijkste technieken allemaal duidelijk uitgelegd. Breien, haken, rondbreien, naden sluiten… je leert het allemaal in dit geweldige boekje. En als je de smaak te pakken hebt kun je deze mutsen natuurlijk ook voor volwassenen breien! Leuke kindermutsen breien, Lynne Rowe Librero, januari 2014, 128 pagina’s, paperback. Prijs: 9,95 euro. ISBN: 9789089983794