Recensie: LEGO City undercover, PS4

LEGO CITY UndercoverLEGO is flink aan de digitale weg aan het bouwen. Met nieuwe games en franchises, zoals LEGO Dimensions, maar ook met het upgraden van oude titels naar nieuwe consoles, zoals LEGO CITY Undercover. Die kon je al spelen op de Wii U, maar sinds kort kun je hem ook spelen op je XBOX One, PS4, PC en natuurlijk de Nintendo Switch.

LEGO CITY

Zoals de naam van het spel al doet vermoeden, speelt LEGO CITY Undercover zich helemaal af in de bestaande wereld van LEGO City, waar je in de huid kruipt van Chase McCain. Een geheim agent die de gemene Rex Fury in de gaten moet houden en verschillende misdaden moet stoppen.

Open wereld

Waar de LEGO games inmiddels bekend om staan, zijn de grootse, open werelden waarin je alles kunt slopen en herbouwen wat je maar wil. Zo ook in LEGO CITY undercover: je kunt vrij rondlopen om de werelden te verkennen. Daar kom je verschillende misdadigers tegen, maar ook meer dan 100 verschillende voertuigen, vreemde wezens en ontzettend veel objecten die je kunt verzamelen. Het is dan ook de bedoeling dat je ruim van de opdrachten afwijkt en je eigen plan trekt. Je wordt echt aangemoedigd om de wereld te ontdekken en op strooptocht te gaan door de LEGO stad. En dat voelt toch een beetje raar, als geheim agent!

Samen sterk

Wat nieuw is aan de PS4, XBOX One en Nintendo-Switch versies van LEGO CITY Undercover, is dat je het spel niet meer alleen hoeft te spelen. Je kunt gebruik maken van een cooperatieve modus, waarbij een tweede speler gewoon lekker kan meedoen. Anders dan andere spellen is deze spelstand redelijk recht door zee. Je speelt het simpelweg met zijn tweeën, samen slopen, bouwen en boeven vangen.

Vermommen

Chase McCain is een getalenteerde man. Hij kan kiezen uit acht vermommingen. Elke vermomming heeft unieke vaardigheden en talenten waarmee hij in alle uithoeken kan infiltreren en toegang krijgt tot plaatsen die onbereikbaar zijn voor anderen. Chase wordt vergezeld door officier Frank Honey, hoofd van de politie in Dunby, en paramedicus Natalia Kowalski. Dit zijn slechts enkele van de meer dan 300 vrij te spelen en speelbare personages die de spelers tijdens hun avontuur zullen tegenkomen. Het spel bevat 15 speciale missies die moeten worden voltooid en combineert grappige en originele verhalen met de kenmerkende LEGO®-humor waar spelers van alle leeftijden dolle pret aan zullen beleven.

Conclusie over LEGO CITY Undercover

LEGO CITY undercover is een geweldig leuk spel. Het is grappig, spannend en dankzij de vrije wereld vol goodies die je kunt vinden zul je letterlijk uren kun volmaken in deze LEGO stad. Wat de nieuwe versie bijzonder maakt is de mogelijkheid om met twee spelers rond te rennen en te spelen. Heb je LEGO undercover al voor de Wii U, dan is die modus de upgrade eigenlijk niet waard. Heb je die versie nog niet, aarzel dan niet en koop dit briljante spel! Door: Score: LEGO CITY Undercover krijgt 5 van de 5 punten.

Game info

TT Games
PS4, actie. Prijs: 60 euro.