Recensie: LEGO Batman: Chaos in Gotham City

Als je de LEGO Batman movie al hebt gezien, dan weet je dat de film vol grappen, grollen en leuke knipogen naar van alles en nog wat zitten. Die unieke mix komt heel mooi naar voren in het activiteitenboek LEGO Batman: Chaos in Gotham City. Dit boek staat vol puzzels en strips, welke aan elkaar worden gebreid door een spannend verhaal. En dat alles natuurlijk met die bekende humor!

Aan de slag

Wat meteen opvalt aan dit boek is dat je geen pagina hoeft te missen zonder een activiteit. Denk aan een pagina ‘zoek de verschillen’, ‘zoek de slechteriken’ of ‘kun jij geblinddoekt met een pen zoveel mogelijk ballonnen doorprikken?’. Wel leuk is dat het niet de standaard opdrachten zijn. Ik heb ze hier misschien een tikje kort door de bocht opgeschreven, maar sommige puzzels zijn echt moeilijk. Ik ben al geen held in ‘zoek de verschillen’, maar als je die verschillen in een chaotisch plaatje moet zoeken die in spiegelbeeld staat, wordt het nog een tandje moeilijker!

Verkleedfeestje

Ook Batmans kledingkeuze speelt een best belangrijke rol in Chaos In Gotham City. In de film zag je al een flink aantal kostuums, maar er zijn er nog veel meer! Zo mag je ook een nieuw kostuum gaan ontwerpen in de speciale Batman-kostuum-ontwerpcomputer, en zit er bij dit vrolijke boek een Batman-poppetje in Schotse klederdracht. Juist, met kilt dus!

Recensie over LEGO Batman movie: Chaos in Gotham City

Dit activiteitenboek is een echte must-have voor fans van de film. De vormgeving is geweldig: lekker vlotte tekeningen zoals je die in de moderne Batman-strips tegenkomt, maar dan overgoten met de LEGO=saus.Alle helden en schurken komen haarscherp in beeld en beleven spannende avonturen. Maar daarbij hebben ze wel jouw hulp nodig. Zorg dus dat je scherp en alert bent – die aandacht zul je nodig hebben!

LEGO Batman movie: Chaos in Gotham City,
Uitgever: Meis en Maas, 32 pagina’s, paperback.
Vanaf: 8 jaar. ISBN: 8710823003677. Prijs: 5.99 euro.