Recensie: LEGO: Legends of Chima de serie, seizoen 1

LEGO chima dvd seizoen 1Je kent de speelsets van LEGO Chima vast wel: gebaseerd op een bijzondere legende, waarin sprekende en mensachtige dieren terugdenken aan vroeger, naar een tijd waarin de dieren nog op vier poten liepen en niet met elkaar konden communiceren. Wij mochten het eerste seizoen van deze serie op dvd bekijken. Door het kijken van de animatieserie, die vol leuke grapjes zitten en knap vertaald zijn vanuit het blokkerige speelgoed, leer je veel meer over Chima en alle legende’s die daar omheen hangen. Je komt natuurlijk ook heel veel van de speelsets en voertuigen tegen: alle helden zijn van de partij en krijgen een eigen karakter. Dieren die je misschien heel sterk had verwacht blijken helemaal niet zo sterk, maar ook ontdek je nieuwe krachten en eigenschappen van de verschillende karakters. En natuurlijk leer je alles over de Chi, wat al jarenlang een reden is om oorlog te voeren. lego chima logoDe spannende serie Legends of Chima laat je meekijken over de schouder van Laval, troonopvolger van de leeuwenstam. De bewakers van de Chi. De leeuwen moeten er voor zorgen dat de Chi eerlijk en gelijkmatig over de verschillende diersoorten wordt verspreid, zodat het evenwicht in de natuur bewaard blijft. Zo houden ze hun naam als ‘koning van de dieren’ helemaal waar. Maar ja: niet alle dieren zijn het daar mee eens natuurlijk, en willen kostte wat kost de Chi bemachtigen! Gelukkig heeft de leeuwenstam heel wat vrienden waar ze op kunnen rekenen! De animatieserie over LEGO Chima is zeker de moeite waard als je al een fan bent van de LEGO Chima speelsets. Je leert er ontzettend veel over, en het is heel erg leuk bepaalde verhalen of afleveringen na te spelen met jouw eigen speelsets. De serie is mooie gemaakt, en heeft veel spannende en grappige momenten. Echt een stoere serie! LEGO: Legends of Chima, Warner Bros. Home Entertainment
Tijdsduur: 400 minuten, Animatie. Verkrijgbaar op: DVD (ca. 22 euro)