Recensie: Klussen voor dummies, Gene en Katie Hamilton

Klussen is niet zo heel erg moeilijk, als je weet wat je doet. Vooral dat laatste is heel belangrijk. Vaak gaat het mis omdat je zo maar wat aanrommelt. Zo moeilijk zal het niet zijn, toch? Omdat anderen het ook altijd zo doen, of dat je denkt dat het zo hoort. Ergens heb je wel gelijk: heel moeilijk is het niet, maar je moet wel weten wat je doet! In het boek Klussen voor dummies vertellen ervaren klussers Gene en Katie Hamilton je alles over klussen – op de unieke en grappige Voor Dummies-manier, uiteraard.

Van begin tot het eind

In Klussen voor dummies leer je alles over verschillende klusprojecten. Alle mogelijke klusprojecten in en om het huis komen aan bod. Daarbij is een grote nadruk op het opknappen van eenvoudige reparaties en kleine klusjes. Van het maken van een houten vloer tot het stellen van een deur, van behangen tot het aanleggen en vooral het repareren van je loodgieterswerk. Maar denk ook aan het fixen van krakende trappen, piepende deuren en het onderhoud van bijvoorbeeld kozijnen en het goed uitvoeren van kleine klussen. Daarbij komen bijvoorbeeld het leggen van een vloer van tapijttegels, het behangen van een muur of het schilderen van meubels of je schutting aan bod.

Volledig en helder

Het fijne van het boek Klussen voor dummies is wel dat je van alles en nog wat te weten komt over een grote hoeveelheid verschillende onderwerpen. Zo hoef je niet meer meteen die ene buurman of kennis te bellen als er iets mis is, laat staan adt je voor kleine reparaties professionele hulp hoeft in te schakelen. Het boek is voorzien van praktische tips en nuttige informatie. De heldere zwart-witillustraties in het boek verhelderen de uitleg nog meer. En belangrijker nog: het boek is heel begrijpelijk geschreven, met leuke grapjes en opmerkingen.

Recensie over Klussen voor dummies

Iets kapot, of wil je iets opknappen? Dankzij de Klussen voor dummies weet je in ieder geval precies hoe het zou moeten. Mislukt het toch? Dan heb je gewoon een stapje verkeerd gemaakt… en ben je misschien minder handig dan je dacht. Aan de kennis zal het in ieder geval niet liggen!

Klussen voor dummies,
Uitgever: BBNC, 428 pagina’s, paperback.
Vanaf: 18 jaar. ISBN: 9789045353586. Prijs: 14.99 euro.