Recensie: Kim Stone 9 – Laatste Belofte

Kim Stone is nog herstellende van een gebroken been en het verlies van een teamlid. Ze heeft het ook behoorlijk zwaar te verduren gehad, in de afgelopen 8 boeken! Je zou haar echt wat rust gunnen… maar dat zit er niet in. In Laatste Belofte moet ze weer vol aan de bak. Zeker wanneer het slachtoffer in deze zaak Gordon Cordell blijkt te zijn, een chirurg die betrokken was bij een eerder onderzoek.

Gerichte moorden

Een paar dagen later raakt zijn zoon betrokken bij een ernstig auto-ongeluk. Dat kan natuurlijk geen toeval zijn. Tot overmaat van ramp wordt kort daarna een ander lichaam gevonden, dat eveneens naar Gordon Cordell en het Russells Hall Ziekenhuis leidt. Kan Kim met haar team de zaak oplossen voordat de moordenaar opnieuw toeslaat? De klok tikt, terwijl Kim en haar team zoeken naar mogelijke nieuwe slachtoffers, zodat ze hen kunnen beschermen. Fans van de serie zijn hier dus in het voordeel (lees in ieder geval het achtste deel uit de reeks, voor de nodige voorkennis).

Twee verhalen

Naast de speurtocht naar de wraakzuchtige seriemoordenaar, is er nog een tweede zaak waar Kim en haar team mee aan de slag gaat. Er is namelijk ook een lijn met Stacey’s zoektocht naar een vermist meisje, een zaak uit haar tijd bij een andere afdeling die haar niet loslaat. De twee verhaallijnen lopen mooi naast elkaar zonder elkaar te overschaduwen en zorgen regelmatig wat afwisseling én voor de nodige spanning.

Ga direct naar Laatste belofte op BOL.com.

Recensie over Laatste belofte

Laatste Belofte is weer een zenuwslopende thriller, die je van het ene avontuur in het andere sleept. Dit deel heeft een best heftig einde, dat zijn impact zal hebben op de volgende delen. Opvallend is het nieuwe teamlid Penn. Hij kwam al voorbij in eerdere boeken, maar nu krijgt hij een vast plekje in het team. Ik vraag me wel af waarom hij is overgeplaatst? Ook de relatie tussen Bryant en Kim krijgt de nodige aandacht, maar het blijft sluimeren. Een must-read voor fans van de serie, en voor nieuwkomers: je kunt beter beginnen met een eerder deel uit de serie, zodat je wat meer in de lopende verhaallijnen komt.

Titel: Laatste belofte
Uitgever: Boekerij
Aantal pagina’s: 384