Recensie: Kidsproof dagje uit / Kidsproof Amsterdam

kidsproof amsterdam

Met kinderen een dagje uit gaan is niet altijd even eenvoudig. Het blijkt knap lastig te zijn om te zoeken naar leuke en originele activiteiten om met je kinderen te doen. Het boekje Kidsproof dagje uit heeft een aantal van die activiteiten op een rijtje gezet, verspreid over het hele land. Opvallen daarbij is wel dat er een aantal ‘kale’ plekken te zien zijn in de kaart waarin alle activiteiten zijn gemarkeerd. De meeste activiteiten die vermeld zijn vindje in het westen en in Brabant-noord-Limburg.

Het soort activiteiten is heel divers. Van dierentuinen tot speeltuinen, van een klimbos tot een picknick met een ezeltocht. Het boek is ingedeeld op twee manieren. Ten eerste zie je op een landkaart waar je verschillende activiteiten kunt vinden. Superhandig, want het is ook wel belangrijk waar je heen moet. met kinderen wil je niet naar de andere kant van Nederland reizen! Daarnaast is het boek ingedeeld in een aantal hoofdstukken: Bij het water, in het bos, bij de boer, in de stad, en Als het regent. Aan de hand van de paginanummers en de landkaart kun je vervolgens zien of de activiteit bij jou in de buurt is. Bij iedere activiteit zie je een sfeervolle foto, adresgegevens en een indicatie van de prijs. Leuk is het stukje begeleidende tekst bij iedere activiteit of attractie: daarbij lees je echt hoe de attracties ervaren zijn.

Wil je echt naar een grote stad, dan kun je natuurlijk niet om Amsterdam heen. Ook daar heeft Team Kidsproof ruime ervaring mee, en een aantal bijzondere locaties vind je hier verzameld. Naast de ‘bekende’ plekjes die iedereen ooit gezien of bezocht moet hebben staan er ook een aantal originele adresjes in om te bezoeken. Stuk voor stuk heel geschikt om met kinderen heen te gaan natuurlijk. Ook hier lees je in de omschrijvingen wat je kunt verwachten, en wat de teamleden van Kidsproof er van vonden, inclusief speciale tips. Het boekje voorziet je bovendien van het adres, een prijs (indicatie, want die veranderen soms wel eens) een URL en zelfs informatie voor het OV, zodat je er met de bus, tram of trein in een mum van tijd kunt komen. Een mooie manier om Amsterdam te ontdekken, zelfs met je kinderen!

Kidsproof Amsterdam, Roos Stalpers & Fee van ’t Veen
MoMedia, 192 pagina’s, gebonden paperback.
Prijs: 9,95 euro. Leeftijd: voor ouders van kinderen van 4-12 jaar. ISBN: 9789057675973