Recensie: Kama Poker, Tease and please

Kama Poker is hét spel waarin de twee spannende werelden van poker en Kama Sutra bij elkaar komen. Uitgangspunt is dat twee (of meer) spelers/partners een uitdagend erotisch avontuur met elkaar gaan beleven. Je hoeft in geen geval een doorgewinterde pokerspeler te zijn, want bij Kama Poker win je geen bergen geld maar spannende erotische momenten vol passie.

Het spel bouwt de spanning op in de verschillende rondes. Zo ga je spelenderwijs van strippen naar strelen en verwennen en beland je uiteindelijk in ‘hogere sferen’ in de extaseronde. Door op het juiste moment te passen, de inzet te verhogen of te bluffen heb je direct invloed op het (erotische) verloop van het spel en de timing ervan. Hoe vaker je wint, des te meer je bepaalt! Kama Poker is dus een ideaal spel voor twee, maar misschien kunnen extra spelers zorgen voor nog meer sensatie en vuurwerk, aan jullie de uitdaging. Nog nooit was poker zo opwindend!

In navolging van de Kama Sutra Playing Cards kon een dergelijke spelvariant natuurlijk niet ontbreken. Het spel zit in een luxe doos, dat met een magneetsluiting dicht gaat. In de doos zitten een kaartendeck, spelregels in verschillende talen, en vier verschillende soorten gekleurde fiches: groen, rood, geel en zwart. De speelkaarten zijn groter dan bij het Kama Sutra Playing Cards-deck, maar in dezelfde sjieke stijl vormgegeven. De plaatjes zijn nu omlijst met een sfeervol kader. De illustraties zijn net en suggestief, ze laten veel tot de verbeelding over, zeker zonder ordinair over te komen. De achterzijde van de kaarten is in sfeervol zwart, met het Kama Poker-logo.

In tegenstelling tot normaal pokeren staan de fiches in dit geval niet voor een bepaalde waarde, maar hebben ze verband met de fase van het spel. Het spel zelf is namelijk verdeeld in een viertal fases, ieder gekoppeld aan hun eigen kleur fiches. In het begin krijgt iedere speler namelijk vijf groene ‘strip’-fiches, drie ‘zoen’-fiches, drie ‘verwen’-fiches en één ‘extase’-fiche. Iedere fase kan bestaan uit meerdere hands, en eindigt wanneer één speler geen fiches meer heeft in die kleur. Het aantal fiches dat de persoon met de verliezende hand heeft, bepaalt de actie die uitgevoerd mag worden. Dat varieert van het strippen (het eerste deel van het spel) tot een kus, tongzoen, strelingen, tot de eindfase: een positie uit het kaartenspel dat nagedaan moet worden. In de handleiding staat duidelijk welke handelingen uitgevoerd moeten worden door de verliezer bij het aantal fiches dat de verliezer heeft. Let wel: deze handelingen worden na iedere ‘hand’ uitgevoerd!

Daarmee is Kama Poker een ontzettend leuke manier om een avondje door te brengen, waarbij de voortgang van het spel en de avond volledig in handen ligt van het lot, het geluk en de welwillendheid van de spelers aan de tafel. Wordt het een vlug potje met weinig biedingen en veel tussenstanden, of een felle strijd om de verschillende machtsposities per spelronde?

Kama Poker, Tease and please
Prijs: 24,99 euro
Leeftijd: 18+. ISBN: 8717703520989