Spel recensie: Hands

Dit enorm chaotische, snelle, en vooral leuke spel is leuk voor jong en oud (als je er tenminste de energie voor hebt). Hands duurt niet zo lang (maximaal 20 minuten) en het is ook een redelijk makkelijk spel. Je kan het met minimaal 3 spelers spelen en maximaal 8.

Hoe het werkt

Je moet aan het einde van het spel zo veel mogelijk punten verzamelen. Je kan punten verzamelen door samen met iemand anders hetzelfde, en dan ook precies hetzelfde, want er zijn er die heel erg op elkaar lijken, symbool te maken. Als je dat hebt mag je die kaart op je punten stapel leggen. De kaarten die punten waard zijn zijn blauw en met 1 hand. Er zijn ook gele kaarten die je met twee handen moet uitbeelden. Die kaarten zijn een minpunt voor degene die hem het laatste uitvoert. Die moet ook op je punten stapel en die tellen aan het eind voor -1. Als het spel bezig is zal je merken dat het niet zo heel erg ingewikkeld is. Het is vooral moeilijk om van iedereen dingen te kijken en dan meteen te kijken of jij die zelf hebt. Het is nogal een chaos hebben wij zelf gemerkt. Een leuke chaos, maar toch, een chaos.

Ons eerste spel

Bij ons eerste spel waren we met zijn drieën, mijn vader, ik en mijn broer. We gingen eerst even uitvogelen hoe het precies moest, of je allemaal tegelijk 1 kaart moest, of dat je gewoon zelf mocht kiezen. Het bleek het laatste te zijn. Toen we dat eenmaal wisten was het enorme chaos. Toen had iemand een dubbele, maar we wisten niet wat we daarmee aanmoesten. Die mag je dan blijkbaar met iemand anders ruilen. En je mag ook gewoon zeggen van “oh ja, ik heb die ene die jij net deed”. Dat is op zich ook wel fijn.

Ga direct naar Hands op BOL.com.

Recensie over Hands

Het is een leuk en chaotisch spel. Er zijn niet hele moeilijke regels, dus dat is ook wel fijn. Dan kan het gespeeld worden door jong en oud. Ook vind ik het leuk dat er ook minpunten te verdienen vallen. Anders was het gewoon te makkelijk. Nu moet je nog beter opletten, want anders heb je misschien een minpunt.

, White Goblin Games
Genre: kaartspel, Tijdsduur: 20 minuten.
Voor 3 – 8 spelers. Leeftijd: vanaf 8 jaar. Prijs: 15.95 euro.