Recensie: Jouw babyboek, Gerrit en Marieke ten Berge

9789026606946 jouw babyboek

Babyboeken zijn altijd leuk. Niet alleen voor ouders om tijdens de groei van je kind lekker in terug te lezen tijdens het opgroeien, het stiekem vergelijken met je andere kinderen en natuurlijk het terugkijken (och, wat waren ze toen toch lief en schattig!) Maar ook voor je kind zelf is het een leuk bewaarproduct. Een geweldig boekwerk van je eigen geschiedenis. Wat is er mooie dan jouw babyboek? En als jij dan weer kinderen krijgt, kun je het boek gebruiken en teruglezen om te kijken hoe de ontwikkeling loopt. Vergelijken is stiekem zo leuk!

Jouw babyboek, geschreven voor Gerrit en Marieke ten Berge, is geschreven vanuit het christelijke geloof. Dat blijkt uit een zinnetjes die af en toe bij de plaatjes staan: “Voor ik geboren werd, kende U mij al.” of “U gaf ons dit geweldig mooie kind” Ook staan er wat psalmen en gedichten in verwerkt die betrekking hebben op groei en opvoeding. Leuk is de grote hoeveelheid ruimte voor foto’s en aantekeningen, buiten de standaard invulpagina’s door.

Naast alle standaard invulopdrachten (eerste stapjes, omrollen, groeit, het inplakken van het geboortekaartje, gewicht en lengte, en nog veel meer) is er ook ruimte voor christelijke dagen, zoals kerst, maar ook het dopen krijgt eigen pagina’s. Grappig is dat er ruimte is ingedeeld voor voet- en handafdrukken. Veel ouders maken die wel, maar dan op een los vel – en die verdwijnen nog wel eens!

Jouw babyboek, Gerrit en Marieke ten Berge
Callenbach, mei 2013, 32 pagina’s, hardcover.
Prijs: 15,95 euro. ISBN: 9789026606946