Recensie: Joe Carrot – het Rupsenraadsel, Geronimo Stilton

Groot alarm op de Konijnenarchipel! Een onderzoekster van de universiteit is plotseling spoorloos, samen met de twee zeldzame tijgerrupsen die ze in haar laboratorium aan het bestuderen was. De rupsen vormen een groot gevaar voor de natuur op Lancarotte, want ze zijn uitgehongerd en eten alle bladeren die er maar te vinden zijn! Joe moet er dus als de wiedeweerga voor zorgen dat hij deze uitgehongerde monsters weet te vinden, voordat er een ramp gebeurt! Slaagt onze heldhaftige speurder erin om zijn geliefde eiland van de ondergang te redden? Lees het snel in dit razend spannende nieuwe avontuur van Joe Carrot!

Volledig in de stijl van de muizenissige avonturen van Geronimo Stilton kunnen lezers zich al een aantal boeken vergrijpen op de avonturen van Joe Carrot. De beide karakters hebben ook veel gemeen, hoewel de ene het onbedoeld doet in verband met zijn werk als journalist, en de stoere Joe Carrot er echt naar op zoek gaat: het mysterie, het gevaar, het onbekende. Veel leuke woordspelingen, ook hier, hoewel het natuurlijk eerder konijngericht is in plaats van muisgericht. Daarbij komen ook veel verbasteringen van algemeen bekende termen en plaatsnamen, zoals het eiland waarop de avonturen zich afspelen: Lancarote. Leuk aan dit boek is vooral dat alle personages eerst aan je worden voorgesteld middels een familieportret, waarbij ook de woningen niet worden overgeslagen. Minutieus uitgewerkte kamers worden aan je getoond, met een uitgebreide legenda onderin. Deze kleurrijke tekenstijl wordt ook tijdens het boek voortgezet, waarbij de spannende avonturen worden ondersteund door niets-tot-de-verbeelding overlatende prenten, waaruit de grootste gebeurtenissen kunnen worden afgeleid. Een superleuk boek voor de ware jonge detectives onder ons!

Joe Carrot – het Rupsenraadsel, Geronimo Stilton
Baeckens books, uitgegeven, 128 pagina’s, hardcover.
Prijs: 9,95 euro. Leeftijd: vanaf 10 jaar. ISBN: 9789054616955