Recensie: Je had maar een taak, Jacob&Haver

je had maar een taakEr gaat wel eens iets mis in de wereld. Soms iets groots en vervelends, maar vaak ook zorgen die foutjes voor een hele grote glimlach op je gezicht. En als je goed kijkt zul je heel wat van die foutjes tegenkomen. Die kun je doorgeven aan de Facebookpagina Je had maar één taak, waar je ook kunt genieten van de vondsten van anderen. In dit mooie en kleine boekje staan er meer dan 200 gebundeld, allen verzameld door het dynamische duo Jacob en Haver, ook bekend van de boekjes Make That The Cat Wise (mttcw) en Taal was echt heel saai. Beide boeken zijn een groot succes, en met dit boekje hebben ze ongetwijfeld hun derde succesnummer in handen. En de leukste vondsten zijn gebundeld in dit grappige boekje, waar je lekker in kunt neuzen en je kunt verbazen over de domme fouten die er zo nu en dan gemaakt worden. Soms zijn dat slordige foutjes, zoals een verkeerd opgehangen reclameposter, maar soms ook wat meer structurele foutjes, zoals verkeerde richtingaanwijzers of ontzettend grote taalfouten. Geniet van de blunders van anderen, en zorg dat jij ze niet maakt! Je had maar een taak… je vind ze ook op facebook.com/jehadmaareentaak. Je had maar een taak, Jacob & Haver bbnc, november 2014, 125 pagina’s, paperback. Prijs: 9,95 euro. ISBN: 9789045317144