Recensie: JBL On Tour micro

JBL On Tour Micro

Soms verbazen je bepaalde producten gewoon. Niets meer, en niets minder. Zo was ik direct verkocht voor ed JBL On Tour micro. Een superklein speakertje, met een erg mooi en ruimtelijk geluid. Het speakertje heeft een diameter van 8 centimeter, en een hoogte van 3,7 centimeter. Het 212 gram wegende speakertje kun je dus overal mee naar toenemen. Om dat een beetje veilig te kunnen doen krijg je er bovendien een luxe ogend zakje bij.

Onder in de ronde speaker zit een kort kabeltje, waaraan een ingebouwde mini jack-plug zit verwerkt. Het kabeltje is niet erg lang, maar lang genoeg om je muziekspeler ergens goed neer te kunnen leggen en af en toe op te pakken om muziek te switchen.

Maar, denk je nu, een gewoon speakertje dat je aan je mp3-speler hangt, da’s toch niet veel bijzonders? Daar zou ik je helemaal gelijk in geven, maar: dit kleine speakertje beschikt over een accu. De muziek wordt versterkt! De ingebouwde accu laadt je op via een meegeleverde micro-USB kabel, en eenmaal opgeladen kun je zes uur lang genieten van een mooi en vol geluid. Waar je ook bent!

Wil je meer muziek? De speakertjes hebben een audio-uitgang. Voor nog een On Tour micro! Zo kun je een hele batterij aan de 2,2 watt speakertjes aan elkaar koppelen. Een geweldig product dus. Het handige zit hem in het kleine formaat, maar daarvoor is een kleine consessie gedaan. De audiokabel zit namelijk opgerold onder in de speaker. Hoewel ik hem veelvuldig heb gebruikt en getest lijkt me dat niet de meest duurzame manier van opbergen. Maar goed, dat is misschien gewoon een kwestie van gevoel, en wellicht kan het kabeltje tien jaar mee! JBL heeft er in ieder geval vertrouwen in: je krijgt er standaard twee jaar garantie op.

On Tour Micro, JBL
Verkrijgbaar wit, zwart, oranje-zwart en rood-goud. Prijs: ca. 40 euro

Op zoek naar coole gadgets?