Recensie: Jabra Move bluetooth koptelefoon

Jabra_Move_wireless_black_03Smartphones zijn al lang geen ‘draadloze telefoons’ meer. Dankzij de vele functies die onze handige hulpjes bieden kun je d’r alles mee – en zul je dat ook doen. Muziek luisteren, fotograferen, mailen… gebruik jij ‘m daar ook al voor? De meesten maken al dankbaar gebruik van de muziekfunctie. En misschien doe jij dat nog wel via een kabeltje, maar een bluetooth versie is natuurlijk veel makkelijker. Daardoor kan je telefoon gewoon in je tas of jas blijven zitten! De Jabra Move bluetooth koptelefoon is een relatief goedkope variant, met z’n prijs van 99 euro. En: hij is er niet alleen in het ‘distinguished’ zwart, maar ook in het felblauw en het felrood. Daar maak je wel een statement mee!

De Jabra Move is een ‘on-ear’-koptelefoon. Je laat ‘m op je oren rusten. En dat doet-ie, maar hij klemt zich niet vast, zoals andere merken dat soms wel plachten te doen. Goed nieuws dus voor brildragers. Daarbij is het ook zo dat de koptelefoon niet zo snel broeierig gaat aanvoelen. Jammer genoeg is de koptelefoon niet zo klein op te vouwen. Dat is enerzijds een minpuntje, aan de andere kant heeft de koptelefoon geen zwakke scharnierpunten. De basis is gemaakt van rvs, en voelt ook echt oerdegelijk aan. Hij is solide en bijna onverwoestbaar, aldus Jabra, en dat geloven we graag. Intensief gebruik deden geen afbreuk aan de stabiliteit van de koptelefoon.

Maar de Jabra koptelefoon is niet alleen om op je hoofd te zetten, hij is er vooral om muziek mee te luisteren. Met een opgeladen accu kan dat acht uur lang. Het gave is dat de koptelefoon met twee apparaten tegelijk een verbinding kan maken. Zo koppel je hem niet alleen aan je smartphone, maar speel je ook stilletjes een game op je console! Dankzij knopjes op de koptelefoon kun je er ook je smartphone mee bedienen. Een telefoongesprek aannemen of beëindigen, muziek pauzeren, doorzappen naar een volgend of vorig nummer, het volume regelen… het kan allemaal! De koptelefoon is voorzien van een microfoontje, zodat je ook voor telefoongesprekken geen telefoon tevoorschijn moet halen.

Jabra_Move_wireless_black_02Het geluid van deze koptelefoon zit prima in elkaar. Je hebt zowel een mooie bas als fraaie middentonen, en natuurlijk mogen de hoge tonen niet ontbreken. De bas is niet heel erg bombastisch aanwezig, en dat levert een prettig geheel op. Qua functionaliteit is het een geweldige koptelefoon, en vooral het draagcomfort is bijzonder aangenaam. Een stoere degelijke koptelefoon, die je in felblauw en felrood kunt krijgen, maar ook in mat-zwart. Met een bluetooth verbinding kun je ‘m 8 uur gebruiken, maar je kunt de koptelefoon ook gewoon met een 3,5mm kabel aansluiten natuurlijk!

Jabra Move
Prijs: 99 euro

Op zoek naar coole gadgets?