Recensie: Impress your friends, Angelique Schmeinck

783938

Angelique Schmeinck is een van de grote chef-koks die ons land rijk is. In het 24-kitchen televisieprogramma Impress Your Friends laat ze zien hoe je met een gedegen voorbereiding kunt zorgen voor heerlijke gerechten zonder dat je jouw gezelschap moet verwaarlozen. Een goede voorbereiding speelt een heel belangrijke rol hierin, maar ook de juiste gerechten spelen daarbij een heel belangrijke rol.

Pure ingrediënten

En daar kan Angelique je ook alles over vertellen. Met bijzondere en pure ingrediënten zet je namelijk al met weinig handelingen iets speciaals op tafel. Die hebben niet veel meer nodig om exclusief of bijzonder te smaken. In dit boek staan 27 uiteenlopende driegangenmenu’s, waarmee je jouw gasten zult verrassen. Deze gerechten zijn aangevuld met wijnadvies van Corria Houthuizen.

Exclusief

De gerechten in dit boek zijn allen goed uit te voeren. Het zal echter wel lastiger zijn alle ingrediënten bij elkaar te sprokkelen, die zijn soms wat exclusief. Denk daarbij aan bijvoorbeeld zeeduivel met zoetzure bospeentjes en zeewier, moeloensalsa met frambozen en verveine-granité en een warm rozijnenbroodtaartje met ananas-rozijnentoffee. Alle drie-gangenmenu’s zijn opgedeeld in een thema, zodat je alle gangen in stijl kunt houden en prima op elkaar aansluiten. Ben jij klaar voor je eigen thuisrestaurant voor vrienden? Impress your friends met deze restaurantwaardige gerechten!

Impress your friends, Angeluque Schmeinck
Karakter Uitgevers, maart 2014, 250 pagina’s, hardcover.
Prijs: 29,95 euro. ISBN: 9789045204857