Recensie: I Love Liv, Bekentenissen van een professionele puber, Marlies Slegers

i love livLiv is een echte puber. Een onvervalst meisjesmeisje. Met een heel bizar leventje. Ze woonde alleen met haar moeder en oudere zus, maar onlangs heeft haar moeder een nieuwe vriend. En is haar vader weer terug naar Nederland gekomen, die inmiddels getrouwd blijkt de zijn… met een man. Daarbij is ze verliefd op twee jongens, die ook verliefd zijn op haar. En misschien stiekem nog wel een of twee meer… Een bizar dagboek, I Lov Liv! Daarbij komen nog een paar andere spannende veranderingen. Haar moeder en haar nieuwe vriend hebben een baby’tje gekregen, die Liv behoorlijk wakker houden. Haar oudere zus is inmiddels druk bezig om professioneel model te worden. Liv zelf speelt mee in een toneelstuk, en schrijft natuurlijk nog steeds voor de schoolkrant. Daarbij kan ze heel wat hulp gebruiken van haar vriendinnen, die ze natuurlijk vaak op school ziet, maar ook om advies vraagt via de mail, chatsessies of sms-jes (en ja, die gesprekken krijg je ook te zien(. Het leukste in het boek I Love Liv is echter dat Liv met haar nieuwe vaders mee mag naar Spanje! Samen met haar vriendin Kat mag ze mee. Maar wat blijkt? De nieuwe man van haar vader heeft ook een zoon, Jayden, die uit Amerika is overgevlogen. Hij mag natuurlijk ook mee. En om hem iets om handen te geven mag hun hulp uit het restaurant Ozan ook mee. En laat Liv het nu net niet zo goed kunnen vinden met hem! Maar is dat wel terecht? Eva heeft trouwens ook problemen, als ze zich steeds verder laat meeslepen door een oudere jongen die ze heeft leren kennen via Facebook. Uitendelijk blijkt de jongen alleen maar misbruik van Eva denkt te kunnen maken. Wat eerst een spannend avontuur heeft geleken wordt uiteindelijk knap spannend te worden! I Lov Liv is een geweldig grappig boek. Het laat het chaotische karakter van Liv’s leven heel erg goed zien, en er zitten heel wat bizarre wendingen in haar leven. Spanning, romantiek, jaloezie op school en gewoon vreemde wendingen wisselen elkaar in een rap tempo op. Daardoor zit er maar één ding op: doorlezen! Alleen zo kom je achter alle verschillende verhaallijnen. En na het lezen is het alleen maar hopen op het volgende deel, zodat je meer kunt lezen over het bizarre leven van Liv! I Love Liv, Marlies Slegers Moon, juni 2014, 240 pagina’s, hardcover. Prijs: 17,50 euro. Leeftijd: vanaf 10 jaar. ISBN: 9789048820382