Recensie: Hot Wheels World’s Best Driver, PS3

Het Team Hot Wheels bestaat uit de meest onverschrokken en bekwame rijders ter wereld. Team Hot Wheels is zorgvuldig gekozen om hun ongelooflijke autovaardigheden en testen de meest geavanceerde voertuigen. Ook probeert het team de meest uitdagende stunts uit te halen op de mysterieuze locatie, die bekend staat als de HotWheels Test Facility.

En jij bent toegelaten tot het team! Dat betekent dus ook dat je toegang hebt tot alle oefenlocaties, de meest bizarre en gave voertuigen, en dat je jezelf tot het uiterste moet uitdagen. Team HotWheels bestaat uit vier verschillende teams: het snelle Green team, het Red stuntteam, het krachtige Yellow team en het technische Blue team. Ieder team heeft andere voertuigen en stunts die je moet verdienen en kunt vrijspelen, maar geen nood: tijdens het gamen kun je gewoon wisselen tussen de verschillende teams. De voortgang die je hebt geboekt bij het andere team blijft dan gewoon staan, maar bij je nieuwe team moet je wel helemaal onderaan beginnen. En dat allemaal in de game Hot Wheels World’s Best Driver.

Iedere stunt wordt ingeleid met een duidelijke, Nederlandstalige uitleg. Zo weet je meteen wat er van je verwacht wordt. Tijdens het spelen krijg je ook aanmoedigingen of een schop onder de kont als je het niet goed doet, maar dan wel op een motiverende, stoere manier. Jammer genoeg is de uitleg maar één keer te horen. Mis je hem, omdat iemand er bijvoorbeeld doorheen praat (boos kijkend naar mijn vrouw) dan moet je zelf proberen uit te vinden wat je moet doen! Naast de carrièremodus kun je ook gewoon lekker over het testterrein scheuren, je auto’s aanpassen met nieuwe kleuren en bestickeringen en natuurlijk oefenen! Iedere auto gedraagt zich op een andere manier, heeft andere geluiden en ziet er natuurlijk anders uit. Een stoer en vooral snel spel waarin je de coolste stunts in kunt uitvoeren: een must-have voor racefanaten!

Mattel brengt het Hot Wheels merk tot leven met een levensecht stuntteam die stunt-rijden naar een hoger niveau tilt met nooit eerder vertoonde, zwaartekracht tartende stunts in levensgrote Hot Wheels auto’s. Team Hot Wheels heeft in 18 maanden tijd al drie wereldrecords gevestigd. Hot Wheels World’s Best Driver maakt de Team HotWheels ervaring beschikbaar voor fans van alle leeftijden met boeiende verhaallijnen die hen in de bestuurdersstoel van hun favoriete voertuigen plaatst. Mattel brengt dit jaar gloednieuwe spannende Hot Wheels content, waaronder een 22 minuten durende World’s Best Driver film. De film is nu te bekijken op het Hot Wheels YouTube kanaal en via HotWheels.com.

Hot Wheels World’s best driver, PS3, Xbox360, Wii U, Nintendo 3DS en PC
Warner Bros. Leeftijd: vanaf 6 jaar. Prijs: vanaf 29,95 euro