Recensie: Hiep hiep hoera, David Melling

hiep hiep hoeraHiep hiep hoera! Onze grote knuffelbeer Dorus is jarig! Eindelijk maken we eens een echt feest mee in het bos. Natuurlijk mogen al zijn vrienden komen, is er taart, wordt er versierd en… krijgt Dorus een he-le-boel cadeautjes! Hij heeft er al echt helemaal zin in, en geniet volop. Totdat zijn neefjes Felix en Max binnenkomen, met een mega-groot cadeau. Dat cadeau overwint echt alle andere cadeautjes. Maar jammer genoeg zijn Felix en Max niet zo aardig en leuk. Zo verklappen ze al meteen wat er in hun cadeautje zit, maar ze beginnen ook nog eens alle andere cadeautjes uit te pakken en er mee te spelen! Ook nemen ze als aller-eerste een stuk van de taart! Dorus baalt natuurlijk enorm van die lompe neefjes van ‘m. Dan bezeert hij zijn poot ook nog eens, omdat hij met een boos gezicht op een springstok is gaan zitten… Gelukkig zijn alle vrienden in de buurt om hem een beetje op te vrolijken, en heeft Dorus bovendien een dokterskarretje gekregen voor zijn verjaardag. komt dat cadeau even goed uit! En natuurlijk komt ook hier weer alles op zijn pootjes terecht, want zelfs Felix en Max bedoelen het natuurlijk goed! Hiep hiep hoera is een geweldig deel uit de serie over de lieve troetelbeer Dorus. Wij hebben inmiddels heel wat boeken van David Melling in de kast staan, en genieten keer op keer van de vertederende en zachtaardige avonturen, vol grapjes, details, woordspelingen en bijzondere geheimpjes. Ook Hiep hiep hoera bevat al de ze ingrediënten, hoewel het verhaal misschien een beetje snel is afgelopen. Kinderen deert dat natuurlijk helemaal niets, en zij zullen zeker genieten van de vlot getekende illustraties, de grappige teksten en de fijne woordspelingen. En als je fan bent van de serie zul je heel wat bekenden tegenkomen, maar ook wat terugkerende grapjes, zoals het snuiten van Dorus’ neus aan een schaapje. Superleuk! Een absolute aanrader voor iedereen die ooit jarig is. Hiep hiep hoera, David Melling Van Goor, maart 2014, 32 pagina’s, hardcover. Prijs: 10 euro. Leeftijd: vanaf 4 jaar. ISBN: 9789000334742