Recensie: Het Suske en Wiske familieboek

suske en wiske familieboekSuske en Wiske zijn al heel lang niet uit kinderkamers weg te denken. Al tientallen jaren worden er stripboeken over dit tweetal gemaakt, waarbij er ook heel wat doelgroepen worden aangesproken. In dit 270-pagina dikke boek kan het hele gezin zijn hart ophalen. Er staan namelijk avonturen in van Junior Suske en Wiske, maar ook de gewone avonturen van Suske en Wiske, Lambik, tante Sidonia en Jerom mogen niet ontbreken. Natuurlijk mag de Teletijdmachine van Professor Barabas ook niet ontbreken, zo komen ze immers in de spannendste avonturen terecht! Zo lees je bijvoorbeeld de eerder verschenen verhalen De Spokenjagers, De lieve Lilleham, en het superdikke avontuur van De edele Elfen, maar maak je ook kennis met de avonturen van Junior Suske en Wiske met de Geheimen van Sinterklaas en maak je zelfs kennis met de avonturen voor peuters in de activiteitenbladen van De wereld van Schannulleke. Zo veel afwisseling en avonturen, dat is dus alleen maar smullen en genieten geblazen. Zeker als je deze avonturen nog niet kent en wat verschillende leeftijden in huis hebt rondlopen is dit dubbeldikke boek zijn geld dubbel en dwars waard. Je krijgt vijf boeken voor de prijs van 2! Dus reis mee van fantasielanden tot de middeleeuwen, van Sinterklaas naar ridders en van spannende avonturen naar activiteitenbladen. Een klein puntje van kritiek: voor in het Suske en Wiske familieboek vind je een inhoudsopgave… zonder paginanummers. Dat was toch wel handig geweest!

Suske en Wiske familieboek, Willy Vandersteen
Illustrator: Willy Vandersteen Standaard Uitgeverij, 240 pagina’s, gebonden paperback. Prijs: 7,99 euro. Leeftijd: vanaf 3 jaar. ISBN: 9789002256431