Recensie: Het grote vriendenboek voor volwassenen

Op zoek naar een leuk cadeau voor jarigen, collega’s, teams, afgestudeerden of een bruid en bruidegom? Kijk dan eens naar dit boekje, waar kinderen zich al sinds jaar en dag prima mee vermaken: het vriendenboek! Dit boekje is de volwassen variant: het heeft de vormgeving van een schrift, met geschreven vragen, en grote, duidelijke titels. Natuurlijk is er ook genoeg ruimte voor foto’s!

Raar eigenlijk, dat een dergelijk boek in de loop van ons leven in onbruik raakt. Want vrienden blijf je houden, hoewel het gevoel van vriendschap misschien wel verandert. Dit boek is speciaal toegespitst op volwassenen. Het stelt dan ook niet direct de standaard vragen die je kent uit de kindervariant, maar iedere vriend (er is ruimte voor 12 vrienden) vertelt iets over zichzelf, over hoe hij/zij jou ziet, en over jullie band samen.

Zo kom je er niet alleen achter voor welk eten je die vriend wakker kunt maken, of wie hij/zij zou willen ontmoeten. Je leert ook wat je beste of stomste actie ooit is geweest, of welke kleding je nooit meer zou mogen dragen. En natuurlijk is een volwassene prima in staat om te verwoorden waarom jullie vrienden zijn, en wat jullie zeker nog een keer samen moeten doen!

Het is dan ook een bijzonder leuk idee om dit boekje cadeau te doen vanuit een vriendengroep: twaalf vrienden zijn immers zo bij elkaar gezocht. Je kunt het boekje blanco geven, maar wat is er leuker om het boekje juist al compleet ingevuld cadeau te doen?

Het grote vriendenboek voor volwassenen
Belmondo books, 76 pagina’s, hardcover.
Prijs: 14,95 euro. ISBN: 9789460290190