Recensie: Het Grote Sinterklaas kookboek

Het Grote Sinterklaas kookboek Ieder jaar is het weer een geweldig moment om naar toe te leven: Sinterklaas. Een avondje met elkaar, met gezellig eten, leuke verrassingen en aandacht voor elkaar. En daar kun je al weken naar toe leven. Zeker als je kinderen hebt begint het al in de eerste week van november, als de Goedheiligman vanuit Spanje naar Nederland komt varen. Pak dan Het Grote Sinterklaas Kookboek maar vast uit de kast, vanaf dat moment kun je alvast aan de slag in de keuken! Anneke Ammerlaan en Yolanda van der Jagt hebben in dit mooi gebonden boek de lekkerste recepten verzameld die typisch zijn voor de Sinterklaastijd. Denk aan pepernoten, kruidnoten en taai taai, maar ook roomfondant marsepein en ook een aantal hippe en moderne recepten vind je in dit geweldige boek. Het blijft echter niet bij gerechten, want Het Grote Sinterklaas Kookboek bevat ook recepten voor leuke traktaties! Natuurlijk zul je sommige recepten al lang kennen, dat snappen we als geen ander. Wel is Het Grote Sinterklaas Kookboek een mooi verzamelboek van al die tips en suggesties. Grappig is dat het boek niet alleen blijft hangen bij de standaard snoep en gebak. Ook typisch spaanse tapasgerechten, als patatas bravas komen er in voor. Of wat dacht je van een pizza – spaanse stijl, of een stamppot van sla en wortel en Amerigokaas? Zelfs lekkere snacks ontbreken niet, van cappuccino met kaneelschuim tot Sinterkerst tiramisu! Of wat dacht je van gehaktballen met kruidnootjes of marsepein gemaakt van dadels? Het Grote Sinterklaas Kookboek is een boek dat je het hele jaar door kunt gebruiken, maar dat in de maanden november en december echt niet uit je keuken mag verdwijnen. Het bevat smakelijke, snoeperige, gezonde, verrassende, traditionele en moderne gerechten die duidelijk en helder zijn uitgelegd. Dankzij de mooie foto’s krijg je zeker zin om ze uit te proberen! Meer informatie vind je op www.hetgrotesinterklaaskookboek.nl

Het Grote Sinterklaas Kookboek, Anneke Ammerlaan en Yolanda van de Jagt van Lindonk en de Bres, 216 pagina’s, hardcover. Prijs: 22,50 euro. ISBN: 9789082245509