Recensie: Het grote knutsel- en speelboek, Sabine Lohf

Het-grote-knutsel-en-speelboek Knutselen is ontzettend leuk om te doen. Materialen combineren om zo iets nieuws te maken of spulletjes zo bewerken dat er iets heel nieuws bestaat is gewoon te gek! En je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt er een creatieve bewerking mee doen. In het grote knutsel- en speelboek vind je 66 creatieve ideeën die je samen met je kind kunt maken. De hoofdstukken in dit boek zijn opgedeeld in materiaalsoort, en dat zoekt eigenlijk wel handig. Veel boeken werken op thema, maar dan moet je soms lang zoeken voor je een activiteit hebt gevonden die je op dat moment kunt doen. De indeling van het grote knutsel- en speelboek is dus bijzonder, maar wel praktisch. Daarop zoek je meteen of je een activiteit kunt vinden met papier, hout, klei, kurk, stof of materialen uit de natuur. Het grote knutsel- en speelboek is ook op een andere manier anders dan andere creatieve boeken. Je vind er namelijk geen stap- voor stap instructies in. Tenminste: niet met plaatjes. De creaties worden wel heel duidelijk uitgelegd, maar je kun ze niet stap voor stap namaken. oor volwassenen is dat ook geen probleem, want de knutsels zijn van een dusdanig laag niveau (maar daarom niet minder leuk) dat ze makkelijk uit te leggen zijn. Dankzij de mooie en grote foto’s, die twee pagina’s groot zijn, zie je duidelijk wat de bedoeling is. En ga dus maar snel op zoek naar leuke restjes papier, stof, kurk en andere materialen, want daarmee maak je jouw eigen piratenschip, kabouters, elfjes, vliegende tapijten, stempels en kaarsenhouders. Samen met je kind, zonder veel gedoe en lastige regeltjes. Gewoon, met het grote knutsel- en speelboek als inspiratie en je eigen fantasie.

Het grote knutsel- en speelboek, Sabine Lohf De Vier Windstreken, 160 pagina’s, paperback. Prijs: 19,99 euro. Leeftijd: vanaf 6 jaar. ISBN: 9789051164800