Recensie: Het grote dilemma op dinsdag boek

9789020679502[1]Soms valt er wel eens een dood moment op een feestje of op een bezoekje.  Of heb je gewoon even geen zin om het weer te hebben over je werk, of de vervelende dingen in je leven. Geeft niets, je bent zeker niet de enige. En er is nu een briljante oplossing om het gesprek nieuw leven in te blazen: het grote dilemma op dinsdag boek. Zo ook zes vrienden: zij bedachten een concept waarbij ze elkaar voor dilemma’s stelden. De meest bizarre dilemma’s werden elkaar gesteld: soms moet je kiezen uit twee heel rare dingen, soms uit twee onmogelijke. Ik bedoel: hoe kun je kiezen uit ‘Je hebt een rattenstaart’ -of- ‘je hebt schubben over je hele lijf’ of ‘je moet elke deur met je mond openen’ en zo nog heel veel meer stellingen. Tja, zul je denken – dat boek zal snel gaan vervelen. Als je alle tegenstellingen hebt gehad ben je met het boek klaar… e daar zit het mis. Het boek is namelijk in twee delen verdeeld. De bovenste helft en de onderste helft bevatten allebei een stelling, waardoor je ontzettend veel mogelijke combinaties hebt om uit te kiezen. In totaal zijn er wel 1600 combinaties mogelijk. Superleuk voor avonden met vrienden, etentjes bij je schoonouders, of wanneer dan ook. Ieder saai, rustig of stil moment krijgt een nieuwe impuls met deze creatieve tegenstellingen. Iedere rechterpagina is voorzien van een sobere illustratie. Die voegen lang niet altijd iets toe, en zijn wat kinderlijk uitgewerkt – dat is jammer, daardoor komt het boek meteen wat kinderlijk over. Logischer zou zijn geweest als de stijl van de voorkant van het boek, een geschreven/schetsachtig element gebruikt zou worden voor de illustraties. Het boek is gevuld met de informatie naar de Facebookpagina Dilemma op Dinsdag. Kijk ook op www.dilemmaopdinsdag.nl Het grote dilemma op dinsdag boek Blossom Books, januari 2015, hardcover. Prijs: 14,95 euro. ISBN: 9789020679502