Recensie: Het enige echte kleurboek om samen in te kleuren

Het enige echte kleurboek om samen in te kleuren Kleuren is niet alleen voor kinderen: ook volwassenen hebben de smaak te pakken. Er zijn inmiddels tal van kleurboeken voor volwassenen. Een van de belangrijkste series kleurboeken voor volwassenen is wel Het enige echte kleurboek voor volwassenen, van uitgeverij BBNC. Daarin staan verschillende motieven, waar grote mensen lekker in kunnen kleuren. Maar nu is er een nieuw boek, een nieuwe serie. Voor volwassenen, maar ook vooral voor kinderen. Het enige echte kleurboek om samen in te kleuren is namelijk voor ouders en kinderen! Het enige echte kleurboek om samen in te kleuren brengt het beste van twee werelden samen. De linkerpagina is voor volwassenen, de rechter voor kinderen. Ze bevatten allebei hetzelfde onderwerp, maar die voor volwassenen is wat moeilijker: die hebben kleinere vakjes, dunnere lijntjes. De kleurplaten voor kinderen zijn dan weer grover, met dikkere lijnen. Het is misschien een beetje dringen tijdens het kleuren (tegelijk is dan ook bijna niet te doen, tenzij je kind linkshandig is en jij rechtshandig) maar om en om is echt superleuk. Je krijgt dan een heel erg kleurig geheel. Samen! In Het enige echte kleurboek om samen in te kleuren komen ook weer allerlei designs aan bod. Van sierlijke bloemen tot een portret, van schelpen en zeemotieven tot een voetbalthema, van bos tot huis, van ijs naar taart, servies, dieren… je kunt het zo gek niet bedenken of je komt het tegen in dit kleurboek. Net als de andere boeken voor volwassenen maakt ook dit kleurboek gebruik van een fijne papiersoort, waar je zowel met potlood als met stift goed op vooruit kunt. Het boek is stevig gebonden, waardoor je het wat minder goed open kunt leggen. En zoals gezegd is er van gelijktijdig samen kleuren eigenlijk geen sprake: daar is het boek simpelweg te klein voor!

Het enige echte kleurboek om samen in te kleuren BBNC, 96 pagina’s, hardcover paperback. Prijs: 9,95 euro. Leeftijd: vanaf 8 jaar. ISBN: 9789045318165